sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

מיומנויות מגוונות , שעל פי רוב השלוחים לא הוכשרו להן ? מה סוד הכריזמה של הרבי שמושך אליו , עד היום , מאות אלפי חסידים ואוהדים ? מטרתו של ספר זה היא לפענח את סוד כוחו של הרבי מלובביץ . ' הספר חושף מיהו הרבי בעיני מאמיניו , ומי היה באמת . מה מאפיין את התורה ששטח לפני הקהל , היכן גר ומה למד , וכיצד התנהל בדל"ת אמותיו . אם היה מודע להערצת החסידים , אם היה מתייעץ בקשר להחלטותיו , ואם כן , עם מי . מה היה מקומה של אשתו בחייו כמנהיג ומה היה טיב היחסים ביניהם . בתוך כך מתמודד הספר עם סדרת שאלות , כגון מה באורח חייו , בתפיסת עולמו , במגע שלו עם אנשים , גרם ועדיין גורם להמונים לדבוק בו ? כיצד הצליח להשפיע על רבים כל כך לשנות את מסלול חייהם ? האם מדובר בתופעה עדרית או שמא במרדף אינטלקטואלי משותף להבנת המסרים העולים מארון הספרים היהודי , כפי ששרטט אותם הרבי ? השאלה הראשונה הנדרשת להתמודדות עם הסוגיות הללו נוגעת להבנת המוטיבציה שהניעה את הרבי - מה דחף אותו לפעולה . בדרך כלל , אנחנו יכולים לרדת לסוף דעתם של אנשים טוב יותר כאשר אנחנו מבינים את המניעים שלהם . את רוב פעולותיהם של בני האדם אנחנו מבקשים להסביר כתוצר של דחפים מוסווים או גלויים , ובכלל זה דחף למימוש שאיפות אישיות , תאוות ויצרים , דחף לשליטה , אגו , כסף , כבוד . גם כאשר אנחנו מדברים על הגשמת חזון , אנחנו סקרנים לברר מה עומד מאחורי אותו חזון . השאלה החשובה השנייה היא כיצד חשב הרבי לשכנע את קהלו לקבל את רעיונותיו . בדרך כלל איננו מסתפקים בידיעה מה מניע מנהיגים . אנחנו רוצים לדעת שמניעיהם ואמונותיהם הפנימיות תואמים את החזון שהם מציגים כלפי חוץ . שאלת המניעים של הרבי בפעולתו כרבי , ועוד לפני כן , בארבעים ותשע שנות חייו קודם לתפקיד זה , קשורה קשר הדוק למה שניתן לכנות 'המודעות הרטורית . ' כל אדם שמבקש לקדם מסר נוקט דרך שכנוע מסוימת , מתוך מודעות עצמית , מגובשת יותר או פחות . מודעות היא תנאי בסיסי לצורך גיבוש מסר והפצתו . על פי רוב , דוברים המבקשים לשכנע במסר מסוים בדרך פומבית חשודים כמי שנוטים לשימוש בלשון כפולה ודו משמעית . לאמור , פנייה אחת לחוג פנימי של

משכל (ידעות  ספרים)


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help