sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:111

מדוע אין ההסתדרות עושה יותר במהלך עבודתה של קבוצה שחקרה את תנאי התעסוקה של נשים בתעשיית הטקסטיל וההלבשה באיזור הצפון , הגיעה אל החוקרות פנייה לעזרה של תופרת שפוטרה מעבודתה בלא שתקבל פיצויים . התופרת , שעבדה במתפרה לא מאו 1 סיפרה כי קודם לכן פנתה להסתדרות , אלא ששם נאמר לה א ניתן לעזור לה , שכן פנתה רק לאחר שפוטרה . לחברו לוצת המחקר , לעומת זאת , לא היו שיקולים מעין אלה : ייעו לעובדת להגיש תביעה בבית הדין לעבודה . מנהל המפע , לפשרה עוד לפני המשפט - והתופרת קיבלה את פיצויי JT \ להם היתה זכאית . מדוע ההסתדרות , שהיא ארגון הגג הגדול של האיגוד ^ המקצועיים בארץ , אינה עושה יותר כדי לשפר את תנאי השכר ואת תנאי העבודה של עובדות ייצור בענפים שסקרנו ? המלאכה , יש לומר , אינה קלה . רבות מן העובדות , שלא כמו התופרת שהוזכרה לעיל , אינן נוטות להתלונן . נזכור כי גדי הרצוג , מזכיר האיגוד המקצועי בחיפה , סיפר שלא תמיד אפשר לצפות לשיתוף פעולה מצד הנשים . אך גם כאשר הנשים משתפות פעולה - דהיינו , מתלוננות על הפרת זכויות - אין כל בטחון שתקבלנה הגנה מההסתדרות . לפעמים אין העובדות המתלוננות בפני ההסתדרות זוכות להתייחסות כלשהי - כמו במקרה של עובדות "סברינה" עליו סופר לעיל , או במקרה של העובדת המפוטרת שפנתה לקבוצת המחקר . ולפעמים התערבותה של ההסתדרות עלולה אף לסכן את הפועלת - במקום שתגונן עליה . שושנה צור , מזכירת איגוד עובדי הטקסטיל , ההלבשה והעור במועצת פועלי תל אביב - אותה "אשה שושנה" המוזכרת על ידי העובדת במפעל "סברינה" בראיון העתונאי שצוטט לעיל - סיפרה למראיינת איך טיפלה בתלונות . משהיתה מגיעה אליה תלונה על עובד או עובדת , היתה ממהרת ומתייצבת אצל המעביד למחרת , כשבפיה

ברירות הוצאה לאור


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help