sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

ולא קורבן . הבנתי ששחקן חייב להזדהות עם הצורך הראשוני , היעד או המטרה הבסיסיים של הדמות שהוא מגלם . ומתוך הבנת המטרה הזאת עליו לאתר את הכאב האישי המתאים שיאפשר לו להשיג את המטרה בצורה יעילה . אחרי שגלגלתי בראשי את הרעיון הזה במשך זמן מה , הבנתי שעל הכאב להיות עז מספיק לנסוך בשחקן אומץ להתחייב ללא מורא לעשות כל מה שיידרש להגשמת המטרה שלו . אם הרגשות אינם עזים מספיק , כי אז תיגרע יכולתו של השחקן להיאבק ולנצח . אבל כאשר כאב אישי מתאים משולב במטרה , הוא מאחד בין השחקן לבין מצבה של הדמות , והופך את הגשמת המטרה לממשית וחיונית לו כאדם , ולא רק כשחקן המשחק תפקיד . מתוך הגישה החדשה הזאת נולדה השיטה פורצת הגבולות שלי . התחלתי לשכלל את התיאוריה הזאת של התגברות על כאב אישי כדרך להעצמת הביצוע ולהפיכתה לשיטה . היה עלי לחשוב כיצד לעזור לשחקנים ליצור הזדהות פסיכולוגית מוחלטת עם הדמות ועם הדחף שלה לנצח . מרגע שהתחלתי ליישם את העקרונות הללו גיליתי שהתהליך מעשיר אותי כל כך מבחינה אישית , עד שהפך למעשה לדבר המרכזי בחיי . התחלתי ללמד שבעה ימים בשבוע , שעות ארוכות בכל יום . כיוון שלימדתי ואימנתי בעיקר שחקנים פעילים , נפוצה במהירות השמועה ברחבי קהילת השחקנים המקצועית . פתחתי סטודיו למשחק . זמן קצר לאחר מכן כבר היתה לסטודיו רשימת המתנה ארוכה למדי . מעולם לא פרסמתי אותו , וסירבתי לכל קידום מכירות או לרישום בית הספר שלי בכתבי העת המקצועיים לשחקנים . אפילו לא היה לי אתר אינטרנט . למעשה , במשך כמה שנים מספר הטלפון של הסטודיו היה חסוי . החלטה זו לא נבעה מהתנשאות או מיהירות , אלא מהאמונה שאם שחקן באמת רוצה למצוא אותי , הוא ימצא . היו אנשים שעשו מאמצים גדולים על מנת להצטרף לכיתת הלימוד שלי , ולעתים טרחו חודשים לנסות ולהשיג את מספר הטלפון של הסטודיו . כתוצאה מכך , משכתי אלי אנשים שבאמת מסורים לתחום - בין אם הם כותבים , במאים או שחקנים . אני מאמינה באמונה שלמה שאיכות תלמידי , רובם שחקנים פעילים ומסורים , תרמה בחלקה לקידום השיטה ולהצלחתה . במהלך עשרים השנים האחרונות אימנתי , בלי הגזמה , אלפי שחקנים לאלפי תפקידים באלפי סרטים , תוכניות טלוויזיה ומחזות . שחקנים אלה מהווים מעבדת מחקר חיה ( ומשחקת ) לשיטת המשחק שלי . פעמים רבות אימנתי מספר שחקנים שהתמודדו על אותו התפקיד באותו הסרט . זכיתי לראות , ממקור ראשון , מה עובד ומה לא . במהלך הזמן , זיהיתי את המאפיינים המשותפים של הדברים היעילים

הוצאת אסיה


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help