sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:7

מבוא למהדורה העברית - אורית שר אני אוהבת שחקנים . פעם קראתי לעצמי שחקנית - אך התחלתי להיות כזו , כשהפסקתי להתעסק עם איך קוראים למה שאני עושה . אך ראשית כל : קשה מאוד ללמוד משחק - קשה הרבה יותר ללמד משחק . אמנות ככלל היא כלי שאמור להיות פראי וניסיוני . איש מלבדכם לא יכול להפוך אתכם לאמנים - רק אתם יכולים . יש ללמוד כלים , להשתכלל , לנצל ידע של אחרים כדי להגביר את מידת הדיוק ולהגיע לחשיבה מודעת ביחס לעצמכם . אבל הדבר החשוב ביותר עבור שחקן או אמן הוא כיצד ללמוד : כיצד להכיר את מנגנוני הלמידה שבהם הורגלו עד כה בתפיסת עצמם , בתפיסת החיים שסביבם . חלומות אינם רלוונטיים לעבודת המשחק . אל לו לשחקן להסתמך על הכישרון בלבד או על חיבור עמוק לרגשותיו הכמוסים . עבודת המשחק ממילא מפתה בעושר הפנימי והרגשי שלה , כך שהאימון הנצחי של השחקן הוא חתירה מתמדת לפרקטיקה של הצמצום . אם נמשיל את השורות בתסריט לפרוסת לחם , עבודת השחקן היא למרוח כמה שפחות על אותה חתיכה . צמצום פירושו לא להיות מאוהב במה שאתה עושה - ובעיקר לא להעריץ את עצמך ולחלופין לא לרחם על עצמך . תפקיד האמן הוא לחשוף את האמנות ולהסתיר את עצמו . לשם כך שחקן חייב להתיידד עם המוח , ולא לפחד ממנו . האמנים הגדולים ביותר שהכרתי עובדים מהראש ומבינים שהלב , אבי הרגשות , הוא יציר מוחנו . רגש מופיע בעקבות המחשבה - ולא להיפך . לפיכך , שחקן משול מבחינתי לאתלט . כמוהו כספורטאי המפתח את השרירים הפנימיים , הנצחיים , שאינם נראים . משימתו קשה שבעתיים , היות שהמין האנושי בחר בפיזי , בחיצוני . כבר מזמן בני - האדם מעדיפים להיראות טוב , במקום להיות קרובים לעצמם או להיות בעלי דמיון מפותח . ישנם שחקנים המכתיבים אופנה - אלה שקולם הפנימי עז כל כך , עד שביכולתם להוביל מציאות שאין להתעלם ממנה . מנגד ישנו העדר הנגרר - מובלי המציאות , אלה הפוסעים בתלמים שנחרשו קודם , אלה המבוהלים מהממד הפיזי המתכלה , עד כי הם שוכחים את פנימיותם הגמישה . חשוב לשחקן להבין לאיזו קבוצה ברצונו להשתייך . קשה מאוד לכתוב " ספר הוראות" לשחקן מבלי להכתיב שיטה . הגישה הנוקשה

הוצאת אסיה


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help