sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:10

על שימוש יעיל בספר הספר נועד ללוות קורס סדנה ב " יסודות החשיבה המתמטית , " אך על פי ניסיוננו אפשר להשתמש בו גם בקורס במתכונת רגילה ואפילו ללימוד עצמי - ללא הדרכה נוספת . לקוראים עצמאיים מומלץ להיעזר בנספחים שבסוף הספר . ככלל , נדרשת קריאה פעילה של הטקסט , הכוללת ביצוע המשימות וההתנסויות המלוות את הדיון . קור אים המעוניינים להתעמק עוד מוזמנים להתמודד עם מקצת מהתרגילים והסוגיות שבסוף כל פרק ( בשלב זה לא מצורפים פתרונות . ( בקורס סדנה על פי ספר זה נקטנו באסטרטגית העבודה הבאה : - לפני הלימוד של פרק חדש התבקשו המשתתפים לענות על שאלון ידע מוקדם , הכולל מבחר של פעילויות טיפוסיות מהסוג שינותח לאחר מכן בפרק ( יש בספר דוגמאות של שאלונים כאלה . ( שלב זה עוזר להתמקד בבעייתי › ת שבחשיבה לוגית אינטואיטיבית ומ ְ פתח ציפיות לקראת הידע שיירכש במהלך הדיון באותו פרק . - הדיון בכל פרק נפתח בהרצאה סוקרת של כל הנושאים הנדונים בפרק . - בעקבות הרצאת הסקירה נדרשו המשתתפים לקריאה עצמית אקטיבית של הפרק . - לאחר הקריאה העצמית התנהל דיון בסוגיות שעלו במהלך הקריאה , כולל דיון בתשובות שניתנו על ידי הלומדים לשאלון הידע המוקדם . - לטיפוח הלימוד העצמי ויכולת הביקורת , נעזרנו בכלי יעיל נוסף , הגשת דו " ח אישי לאחר סיום כל פרק : הדו " ח כולל הערות מתמטיות ודידקטיות מפורטות , הצעה לדוגמאות מעניינות נוספות וכן דיווח מפורט על ביצוע המשימות וההתנסויות הרבות המלוות כל פרק . - ב " צעד " השני והשלישי משולבים גם פ רויקטים , אלו מיועדים ל קבוצות עבודה קטנות . * במהלך השנים נוכחנו שעדיף לקיים קורס ב " לוגיקה רכה " מל ֻ ווה בספר זה בסמסטר השני של שנת הלימודים הראשונה - לאחר קורס מתאים ב " יסודות המתמטיקה המתקדמת " ( ראו סקירה בנספחים ) ולפני הקורס ב " חשבון דיפרנציאלי ואינטגרלי . " בקורס בהיקף של שעתיים שבועיות בלבד אפשר לסיים בסמסטר אחד את ה " צעד " הראשון כולו " ) קוראים מתמטיקה (" ונושאים נבחרים מה " צעד " השני " ) כותבים מתמטיקה . (" קורס בהיקף של שלוש שעות שבועיות א ִ פשר לשלב בצורה יעילה נושאים מה " צעד " השלישי " ) חושבים מתמטיקה . (" * על פי ניסיוננו , שימוש מושכל בפרקים מתאימים מ חלקו השני של הספר יכול לשמש בסיס טוב לקורס מתקדם ( מומלצת שיטה של קריאה מודרכת או סמינריון ) שעניינו הגדרות והוכחות במתמטיקה . קורס כזה פותח בפרק " מה היה לנו ? סיכום והארות בנושא הלוגיקה " עמ ' ( 245 - 235 ומתמקד בהמשך בנושאים מתוך ה " צעד " השני והשלישי . בסוף הספר זה ( עמ ' ( 307 מתו ארות אפשרויות לבניית קורס רגיל וקורס מתקדם שנוסו בפועל במהלך השנים . דיונים שנועדו להרחבת הדעת מסומנים ב , - ( חלקם מופיעים כנספחים לפרק המתאים . ( על אלו ניתן לדלג מבלי לפגום ברצף הקריאה . * מציין קושי מיוחד . מקדים דיו נים בשגיאות טיפוסיות , מוקשי חשיבה , ומצבים של אי התאמה בין משמעות מונח לוגי לבין משמעותו בשפה המדוברת . הערות שוליים משולבות בטקסט עצמו - בתוך צמד סוגריים מרובעים ובאות מוקטנת . ומי ייתן שסדרת " צעדים " זו תהיה תחילתה של ידידות מופלאה .

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help