sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:9

מבנה הספר ותכניו הספר נועד לספק לבוגרי תיכון שפה וכלים לביצוע משימות מתמטיות מתקדמות . הטקסט מנוסח בשפת היום -יום כשהיא משולבת ומחוזקת בלשון וב סמלים המקובלים במתמטיקה מתקדמת . על אף ש שימוש מלא בסמלים המתמטיים שמציעה הלוגיקה מאפשר לבטא מושגים מתמטיים מסובכים ביתר יעילות , נמנענו משימוש יתר בסמלים אלה משום שהטמעתם דורשת יכולת הפשטה גבוהה במיוחד . בחרנו אפוא בשביל הזהב - להשתמש אך ורק בסמלים לוגיים ה מקובלים גם בשאר ענפי המתמטיקה . צעד ראשון : קוראים מתמטיקה ( יסודות השפה ) פרק 1 דן בפסוקים . נלמד לבנות פסוקים מורכבים מפסוקים פשוטים בעזרת ק ַ ›ָ רים לוגיים , וכן לפרק פסוקים מורכבים לפשוטים . כמו כן נלמד לשלול פסוקים מורכבים ונכיר דרכים שקולות לנסח אותם מחדש . פרק 2 דן בפסוקי תנאי - סוג פסוק רווח במתמטיקה ( ובשפת היום- יום . ( נבהיר את המשמעות המדויקת של פסוקים אלה כדי שנוכל לבחון את אמיתותם . כמו כן נלמד לשלול פסוקי תנאי ונכיר דרכים שקולות לנסח אותם מחדש . פרק 3 מציג תבניות פסוק הכוללות ›ַ מ ָ תים : פסוקים כוללניים ( אוניברסליים ) ופסוקים ישיים . תבניות אלו שימושיות מאוד הן במתמטיקה והן בחיי היום-יום . פרק 4 מנתח פסוקים מורכבים במיוחד מבחינה לוגית - שיש בהם יותר מכמת אחד . צעד שני : כותבים מתמטיקה ( הגדרות , טענות ומשפטים ) הציר המרכזי של " צעד " זה הוא הגדרות מתמטיות . נבחן את הדרך שבה מתמטיקאים מנסחים את הגדרותיהם בצורה כללית ובאופן המבטא במדויק את כוונתם . צורת ניסוח זו נועדה להקל על השימוש המעשי במושג המתמטי המופשט " ) הגדרות עבודה . (" חלק גדול מההגדרות מתייחסות למושגים שנלמדו בבית הספר התיכון ( מספרים ראשוניים ופריקים , ממוצעים , חזקות ועוד ) , אך בהמשך מוגדרים ומובהרים מושגים מורכבים מתחומים שונים במתמטיקה מתקדמת . כל דיון כולל פעילויות מגוונות הדורשות שימוש פעיל בהגדרות . " צעד " זה בנוי כך שאפשר לבחור מתוכו נושאים לפי צורכי הלומדים ולפי טעמם . צעד שלישי : חושבים מתמטיקה ( כללי היסק , טיעונים , הוכחות מתמטיות ) פרק 7 מוקדש לטיעונים מתמטיים . נלמד להבחין בין טיעונים תקפים לטיעונים שאינם תקפים , נכיר את כללי ההיסק המקובלים ונלמד להיזהר מכשלים לוגיים נפ וצים . פרק 8 מ שמש מבוא לאחד הנושאים המרכזיים ב מתמטיקה - הוכחות מתמטיות . המטר ה העיקרית היא לפתח מודעות לדרכי הוכחה שונות . במקביל נעשה ניסיון ל טפח קריאה ביקורתית של הוכחות ( בדיק ה של תקפ › ת הטיעונים , של השימוש בהנחות ועוד . ( בפרק זה מושם דגש מיוחד על שגיאות טיפוסיות . הנספחים ( בסוף הספר ) : כוללים סקירה מפורטת של שני הנושאים הנדונים בספר " קו התפר – שערים למתמטיקה מתקדמת " - אשר קדם לסדרה זו : מערכות מספרים ותורת הקבוצות .

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help