sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:8

נושא הלוגיקה יילמד בהמשך הדרך כתורה מתמטית בפני עצמה , אולם יש לדעת כי " תורה " זו אינה פשוטה וכדי לרכוש אותה דרושה מידה לא מעטה של תחכום מתמטי . נוצר אפוא מצב פרדוקסלי : מצד אחד , חלק מהמושגים ומהכלים שתורה זו מקנה דרושים כבר בתחילת לימודי המתמטיקה המתקדמת , ו מצד שני , בשלב התחלתי זה חסרה הבשלות המתמטית הדרושה כדי להבין את המושגים המופשטים הללו . למרבה הצער , ההוראה בבתי הספר התיכוניים אינה מקנה את התחכום המתמטי הדרוש , שכן כמעט שאינה דנה במתמטיקה כתחום דעת מופשט אלא בהיבטים טכניים של המתמטיקה . לנוכח התחושה שאי- אפשר ללמוד תורה מתמטית חדשה ובו בזמן להטמיע את השפה ואת הכלים בהם היא משתמשת , ההחלטה שעומדת בבסיס ספר זה היא להקדים את לימודי המתמטיקה המתקדמת בדיון מקיף ב שפה , בתרבות ובחשיבה האופייניים למתמטיקה מתקדמת . ההדגמה של המושגים והרעיונות החדשים תיעשה בעיקר באמצעות תכנים מ המתמטיקה של בית הספר העל יסודי - גישה שתסייע גם לרענן את זיכרון הקוראים . התוצאות שנסקור ( שהם נכסי צאן ברזל של המתמטיקאי המתחיל ) יקבלו ניסוח חדש - בשפה מתמטית מדויקת המדגישה את הרעיונות המתמטיים הכלליים העומדים בבסיסם . המאפיינים הייחודיים של שלושת ה " צעדים " בספר הנוכחי הם : - לשון הדיון שאינה רשמית ( לא פורמלית ) יתר על המידה ועם זאת מקפידה על דיוק מתמטי . - המספר הרב של התנסויות , משימות וסוגיות מחיי היום-יום ומהמתמטיקה של בית הספר . - הדיונים ב שגיאות טיפוסיות , בתפיסות מוטעות ובכשלים לוגיים נפוצים . התקווה היא שהידע והניסיון שהלומדים ירכשו בעקבות התנסות משולבת זו ישמשו אותם בהמשך לימודי המתמטיקה , בלימוד ענפי ידע נוספים ואף בחיי היום-יום . במקביל לספר זה , הולך ונכתב ספר נוסף בשם " מערכות מ ִ ספרים – מהטבעיים למרוכבים , " שיוקדש כולו ל ביסוס פורמלי של כל מערכות המספרים השונות ויושם בו דגש רב על ניסוחים מדויקים ועל הוכחות מתמטיות . תודה מיוחדת שמורה לאלונה רביב שתרמה את כל הגרפים המלווים ספר זה , וכן לדוד גילת ויורם הירשפלד שקראו פרקים נבחרים מהספר והעירו הערות משמעותיות . לסיום , נשמח לקבל הערות והארות מכל סוג שהוא בדוא " ל talmale @ post . tau . ac . il ועל כך אנו מודים לפונים מראש .

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help