sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:7

פתח דבר המעיין בתולדותיה של אמנות כלשהי או בהתפתחותה של התרבות האירופאית בכללותה , מן ההכרח כי בשלב מסוים של לימודיו ייתקל בנושא של מערכת האמנויות בכללותה . אילו הן הפעילויות היוצרות הספציפיות שניתן לזכותן בתואר אמנות ? כלום היו אלה תמיד אותן האמנויות עצמן שהרכיבו את המערכת או שמא חלו תמורות במערכת עם שינויי הזמנים ? ולבסוף , כיצד ראו והבינו הדורות השונים את היחסים שבין אמנות אחת לחברתה ? את התשובות העיקריות שניתנו על שאלות אלה סוקר פאול אוסקאר קריסטלר בחיבורו 'מערכת האמנויות המודרנית . ' חיבור זה שימש זה עשרות בשנים תלמידים וחוקרים בארצות הברית ובאירופה . אני מקווה כי הוא ימלא תפקיד זה גם בלבושו העברי . מתוך זיקה למסורת או לאסכולה מסוימת בהגות ההיסטורית , מביא קריסטלר את סקירתו לידי סיום עם הדיון על תקופת ההשכלה בצרפת ובגרמניה . ביקשתי לציין את הכיוונים העיקריים המסתמנים בעיונים ובבעיית מערכת האמנויות כפי שכיוונים אלה עלו בתקופה החדשה , והוספתי סקירה על מה שהדורות שבין שלגל ובודלר חשבו על בעיה זו . כסלו תש"ן משה ברש

מוסד ביאליק


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help