sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
From:  > מורה דרך > הקדמה

Page:7

הקדמה ה ; ההכשרה פרקים המוגשים המקצועית בזאת של לקורא פרחי ההוראה אינם מתיימרים במסגרת להחליף לימודיהם את במכללה מסלול , בסמינר להכשרת מורים או באוניברסיטה , ואף לא את הניסיון המצטבר של המורים הוותיקים . ההפך הוא הנכון : מסלול הלימודים במסגרות ההכשרה להוראה בישראל הנו כיום מן הטובים שבמערכות החינוך בעולם . ההכשרה הניתנת ללומדי ההוראה מבוססת על ניסיון רב שהצטבר בארץ בעשרות השנים האחרונות , ולכן תכנית ההכשרה בישראל מקיפה , מעמיקה ותכליתית . הגדיל לעשות משרד החינוך אשר הוסיף למסגרת ההכשרה נדבכים חשובים ביותר : 'פרויקט הליווי בקליטה ' ו ' פרויקט הסטז' . ' עם זאת , למרות ההכשרה המקיפה שקיבל המורה , קיים פער מסוים בין הלימוד וההכשרה לבין ההתאקלמות המעשית בבתי הספר . במעבר שבין מסלול ההכשרה לבין קליטתו בעבודה נתקל המורה המתחיל בקשיים ובחבלי לידה בלתי צפויים הנובעים מחוסר ידע ומניסיון מועט , כפי שנפרט בהמשך . מכאן יובן מדוע חש המורה בימים הראשונים לעבודתו כשהיין השוחה בים סוער ומחפש את דרכו בין גלים צפויים ובלתי צפויים . במיוחד חריף מצבו של המורה המתחיל בשבועות הראשונים לעבודתו , בהם הוא זקוק ביתר שאת לעזרה , לידע , לפתרונות ולליווי . אולם דווקא בתקופה זו עסוקים בעלי התפקידים הניהוליים בבית הספר בטיפול בנושאים רבים הקשורים לתחילת שנת הלימודים ואינם מתפנים בצורה מתוכננת לליווי המורה החדש . מכאן גם יובנו החששות , פרפורי הבטן , חוסר הביטחון ואי-הוודאות שחשים המורים בתחילת עבודתם . המציאות המתוארת לעיל מוכרת למחבר הספר אשר משמש בתפקידי ניהול ופיקוח זה כשלושים שנה , ובמסגרת זו קולט מדי שנה מורים חדשים . אכן , לצורך הכנת הספר ערכנו ראיונות וסקרים במספר בתי ספר בין מורים חדשים וותיקים , על מנת ללקט מניסיונם את הנושאים המטרידים את המורה . ספר זה מתייחס לחלק מהנושאים שהעלו המורים , כגון : שלבי הקליטה , דרך ההיכרות עם בית הספר , איתור הנורמות והנהלים הייחודיים של בית הספר , הבנת מבנהו הארגוני , הכרת בעלי התפקידים שבו , תכנון העבודה השנתית , הקשר עם התלמידים ועם ההורים , עבודת הצוות , הטיפול בנושאי משמעת , הכרת תכניות הלימודים , אבחונים ועוד , כפי שמפורט בראשי הפרקים של הספר .

תבונות


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help