sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
From:  > מוחמד > מבוא

Page:9

מבוא ספק אם מוחמד היה נלהב מן הסדרה שהספר הזה מופיע בה או אם היה מעוניין להיכלל בה . כבר בעצם שמה יש אבק של פוליתאיום ; שהרי המושג 'בעל מחשבות' יאה למעשה לאלוהים בלבד . * ייתכן שאף היה מתרעם על הרמז למקוריות אינטלקטואלית . כשליח אלוהים , משימתו היתה להעביר מסר , ולא לטפח את שגיונותיו שלו . הסתייגויותי שלי מכתיבת הספר הזה מקורן שונה . רישומו של מוחמד על הדורות הבאים היה כה גדול , עד כי אין זה קל להעמידו בהקשרו המקורי . אין זו רק שאלה של פרספקטיבה היסטורית , אלא , כפי שעוד יתברר , גם בעיה של מקורות . התוצאה היא שההיבט היחיד של הספר , שעמו אני שלם , הוא הקיצור שתבנית הסדרה מכתיבה . הניסיון לכתוב על מוחמד במסגרת גבולות כאלה גרם לי להתמודד עם נושאים שבנסיבות אחרות לא הייתי עומד בפניהם , בדרכים שאולי לא היו עולות על דעתי . בספר נכללות מובאות רבות מהקוראן ( ק ) וכמה מובאות מהסירה של אבךאיסחק . ** לשם פישוט נרשמו השמות והמונחים הערביים בתעתיק השונה במקצת מהתעתיק המדעי . תודתי נתונה לפטרישה קרון , לאיתן קולברג , לפרנק סטיוארט , לקית' תומאס ולהנרי הארדי , על הערותיהם על טיוטת הספר הזה . תודה גם לפריץ צימרמן על הקריאה הביקורתית של מה שהיתה עשויה להיות הגרסה הסופית , ועל השפעתו המהותית על הבנתי את התיאולוגיה המוסלמית . * באנגלית קרויה הסדרה , Past Masters ומדובר כאן במושג . master ** שני המקורות מצוטטים כאן ( בשינויים ק לים ) על פי תרגומיו של יוסף יואל ריבלין . אלקוראן , הוצאת דביר , הדפסה שנייה , תל אביב תשכ"ג , חיי מוחמר , הוצאת מצפה , תל אביב תרצ"ב-תרצ"ג ( המתרגמת . (

מוסד ביאליק


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help