sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:10

א . חדר המורים הוא מקום מוגדר ונפרד בתוך בניין בית הספר . בדרך כלל הוא נחשב למתחם ששייך למורים בלבד . ב . מורים מקיימים ביניהם קשרים בחדר המורים ויוצרים באמצעותו ארגון חברתי משל עצמם . ג . חדר המורים הוא מקום טבעי להתפתחות קהילות מקצועיות בבתי הספר . הנחת היסוד הראשונה מתייחסת לטיבו של חדר המורים כמקום מוגדר הנמצא בתוך בניין של בית הספר , מקום שהוקצה לשימושם של המורים Hargreaves ) . (& Woods , 1984 בישראל , בארצות-הברית , במדינות אירופה , בדרום אפריקה ובמדינות רבות אחרות חלל חדר המורים הוא חלק בלתי-נפרד מהמרחב העיצובי השגרתי של בית הספר . אפשר שאפיונים מסוימים שלו שונים בין ארץ לארץ ובין בית ספר אחד למשנהו באותה הארץ , ואלה שמחליטים עליהם במידה כזו או אחרת הם המורים עצמם המשתמשים בו . אשר להנחת היסוד השנייה , כלומר שמורים מקיימים ביניהם קשרים בחדר המורים ויוצרים ארגון חברתי משל עצמם , ספרות חינוכית נרחבת דנה בנושא התרבות הבית-ספרית וה"חיים" בכיתות ( ראו למשל אצל Deal & Peterson , . ( 2009 ; Jackson , 1968 ; Lieberman & Miller , 1984 ; Rosenholtz , 1989 אנו ביקשנו להתמקד במחקרנו ב"חיים" בחדרי המורים , כאלה שאמורים להיות חיי תרבות של אנשים בוגרים המקיימים ביניהם מגעים חברתיים המבוססים על נורמות חברתיות ומביאים לעתים להתפתחות של ארגון חברתי . אפשר לזהות בהם יחסי אמון וגם חוסר אמון , תמיכה ודחייה , קבלת החלטות משותפת , שמחה ועצב ויסודות נוספים המאפיינים ארגונים חברתיים . הנחת היסוד השלישית רואה בחדר המורים מקום טבעי להתפתחות קהילות מקצועיות בבית הספר . ( McLaughlin , 1994 ) בדרך כלל זהו המרחב המשותף היחידי שמורי בית הספר חולקים זה עם זה . הוא מיועד למפגשיהם בהפרשי זמן קבועים ולפרקי זמן נתונים , והמאפיינים שלו הם אכן ממאפייניו של מקום טבעי המשמש להתפתחות קהילות מקצועיות . על סמך הנחות אלו החלטנו להתחיל את מחקרנו בהאזנה למורים המתארים כיצד הם רואים את החיים בחדר המורים . אחרי שרכשנו תובנות על מרכזיות חדר המורים בחייהם , המשכנו את המחקר בבחינה של חדר המורים כגורם להתפתחות מקצועית של המורים ולהתפתחות היחסים החברתיים בין המבוגרים הנמצאים בבית הספר . לשם כך הסתייענו במושגים וברעיונות מתחום הדרמה והתאטרון , כמו למשל ' קתרזיס , ' ' פרוקסימיקס , ' ' הקיר הרביעי' ו'קונבנציות . ' תהליך זה של

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help