sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

היבטים רעיוניים אחדים של העולם הטכנו-תקשורתי שמערכת החינוך מתפקדת בתוכו ודנים בהשלכותיהם על עולם הפדגוגיה והקניית הדעת . פדגוגיה משולבת תקשורת מחשבים ומכשירים " חכמים" אחרים נדרשת להתמודד עם אתגרים מתחומי העיצוב של התהליך ההוראתי . לשם יישום של הוראה בעולם אינטרנטי נדרשת " כוריאוגרפיה" אחרת של תהליכי ההוראהלמידה . ה"כוריאוגרפיה" הפדגוגית האחרת החלה להתנסח במקומות רבים בעולם , ואולם מלאכת העיון בה עדיין רבה , והיא טרם השפיעה השפעה של ממש על דרכי הכשרת המורים . העיון בפרק ה' " יורד" ממרומי העיון הפילוסופי אל קרקע הפדגוגיה , עוסק בהיבטים שונים של ההוראה בעולם אינטרנטי ובוחן בין השאר כמה שאלות שמורים צריכים לתת עליהן את הדעת , כגון מהי זהות בכיתה אינטרנטית ? מהי נוכחות בכיתה אינטרנטית ? מהם קצבי ההוראהלמידה בכיתה מעין זו ? מהי ה"כוריאוגרפיה" של התקשורת הבין-אישית בכיתה אינטרנטית ? כיצד אנו עושים הבניה של תהליכי למידה וחקר בעולם פתוח שמזמן לתלמידים אין-סוף משאבי ידע , פריטי מידע , " אישים" משמעותיים לנושא הנלמד , מקומות וכדומה ? נושאי ההוראה של קורסים רבים העוסקים בסוגיית הפדגוגיה האינטרנטית הם המחשב והאינטרנט ויישומי הטכנולוגיה העדכניים . השאלה הנשאלת בהם באמצעות המחשב והאינטרנט היא מה ניתן לעשות בפדגוגיה באמצעות המחשב והאינטרנט , ובכך הם יוצרים מעגל עיוני טאוטולוגי : פדגוגיה אינטרנטית עוסקת בפדגוגיה אינטרנטית . מנגד , העוסקים במדעי הרוח מתקשים להיכנס אל העולם החדש ולעשות שימוש באפשרויות שהוא מציע . בחיבור זה מועלית הטענה שגם תחומי דעת של מדעי הרוח , שעיקרם עיסוק בטקסט , יכולים ליהנות מהחיבור הבין-אישי ומהנגישות שצוינה לעיל למשאבי דעת . בפרק , 'ו " הוראת היסטוריה במציאות אינטרנטית , " שהוא האחרון בשרשרת פרקי הדיונים שבספר והקונקרטי והיישומי ביותר שבהם , מובא עיון באפשרות לבנות תכניות מקוונות של הוראת היסטוריה בסיוע האינטרנט . האתגר הפדגוגי מודגם באמצעות תכנית אחת , " תכנית הקריאה המשותפת , " שפרשה כנפיים בין-לאומיות , ואולם כמו איקרוס המפורסם מהמיתוס היווני התרוממה גבוה יותר מדי וקרסה . מה אפשר ללמוד 3 המושג " אישים" המשמש כאן ובמקומות אחרים בחיבור זה לקוח מהשיח הבובריאני ומשמעו סובייקטים , בני אדם במשמע הרוחני והפרטי בהחלט של כל אחד מהם , individuals או . personas

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help