sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:10

ליישם תקשורת אינטרנטית בתחום הפדגוגיה ומכאן על אפשרות קיומה של פדגוגיה מקוונת בעלת משמעות . מי אני בעולם האינטרנטי ? שאלה זו מעסיקה רבים מבאיו של עולם האינטרנט . היא דוחקת למתן מענה גם במורה הנדרש לעצב תהליכי תקשורת בין-אישיים , לעתים בין תלמידים שאינם נפגשים פיזית זה עם זה . מהי העצמיות האנושית כאשר ניטלת ממנה הנוכחות הפיזית ? בכך עוסק פרק ג' בספר זה , " זהות אישית וחיים אינטרנטיים , " שנושאו זהות וגילומה בעולם האינטרנטי . חינוך הוא במהותו עיסוק בזהות , בעיצוב זהות ובהעצמתה של עצמיות התלמיד . להעלאת השאלה הנוגעות לדרך הנכחת זהות של תלמידים במערכת הפדגוגית האינטרנטית יש אפוא , כמו שניווכח להלן , משמעות חינוכית כבדת משקל . פרק ד' בספר , " המורה , התלמיד ובית הספר במציאות תרבותית גלובלית , " עוסק בדמותם של " המורה הטוב , " " התלמיד הטוב" ו"בית הספר הטוב" בעולם של תקשורת גלובלית . מיהו המורה הנדרש לעולם רווי תקשורת ? מהו טיפוס התלמיד שראוי לפתח כחלק מתהליכי החברות שלו בעולם של תקשורתיות גלובלית ? מהו בית הספר הראוי להיות בית למפגש בין המורה לתלמיד , אם אכן הוא מתאים לשמש בית שכזה ? כדי לנסות להשיב על השאלות האלה נבחנים ההיבטים השונים של מהפכת התקשורת האינטרנטית והשלכותיהם האפשריות על האינטראקציה שבין המורה לתלמיד ובין הלומד לידע שמצפים ממנו לרכוש . ספר זה אינו עוסק בשאלה כיצד לשלב טכנולוגיה בעבודת ההוראה בבית הספר , שכן נקודת המוצא שלו היא שהטכנולוגיה היא קודם כול אמצעי להגשמת אותן תכליות פדגוגיות , ערכיות ותרבותיות שמעבר לה . אנו נמנעים במכוון מלהציע בו מתכונים דידקטיים , ואין בכוונתנו אלא להצביע על כיווני התפתחות ראויים למציאות התקשורתית החדשה . אנו עוסקים בשאלה הכללית כיצד לעצב פדגוגיה הולמת בעולם הרווי זה כבר בטכנולוגיה ובדרכי תקשורת חדשניות . כדי לענות על שאלה זו , מן הראוי לפתח את הדיון במרכיביו של בית הספר : המורה , התלמיד וסביבת העבודה המשותפת להם . בדיון זה אנו מבקשים להבהיר מדוע דמותם של המורה ושל התלמיד – שני קטביו של תהליך ההוראה-למידה – אמורה להשתנות . בית הספר כמרחב למידה אמור אף הוא לעצב את עצמו בדרך אחרת לנוכח השינויים התרבותיים המתחוללים סביבו . המוסד ששמו בית ספר ייתכן שישמור על קיומו הפורמלי , אבל תפקודו וכן תרומתו לאינטראקציה בין התלמידים למוריהם ובין התלמידים לעולמם יצטרכו גם הם להשתנות . בבית הספר העתידי , שאמור להתאים את עצמו למציאות שסביבו , הסובייקט הדובר ,

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help