sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:8

ההשתמעויות הפילוסופיות והפדגוגיות שיש לעולם רווי טכנולוגיה , רשתות תקשורת ותהליכים גלובליים רחבי היקף . חיבור זה עניינו אפוא באדם הפוגש את העולם האינטרנטי , ונשאלת השאלה מיהו אותו אדם , היכן הוא ממוקם במציאות של מרחבים שאין להם קיום פיזי והם בנויים כולם על תקשורת דיגיטלית שמפעילה משחק מדומיין ומורכב של מטפורות – " מרחב אינטרנטי" ( שהוא נטול ממדי מרחב אובייקטיביים , ( " מקוון" ( גם כשאין קווי תקשורת , ( " סביבה , " " אתר" ( שאינו מקום פיזי , ( " תחום , " " קהילה , " " בית ספר , " " זהות , " " כניסה" ו"יציאה , " " תיקייה , " " שולחן כתיבה" וכולי – מטפורות שזכו בעולם האינטרנטי ל"קיום" ( מושג שהוא לעצמו דורש עיון נפרד ובירור משמעותו במציאות זו ) ונהיו לחלק משפתו של " האדם האינטרנטי . " המציאות האינטרנטית היא מציאות מדומיינת , שכן אין לה קיום פיזי כמו למרחב ולחפצים , האובייקטים , המאכלסים את העולם הלא מקוון , ואולם היא מופעלת על ידי אנשים ממשיים . פרק א' של הספר , " רוחו החופשית של האדם – ה'שערורייה' הטורדת את מנוחתם של אנשי המדע , " עוסק בסובייקט האנושי ובוחן את השיח המבקש להסביר את מהותו של אותו סובייקט . דיון זה והמסקנות שהוא מעלה מסייעים לנו להגדיר גם מהו " האדם האינטרנטי . " האינטרנט כמושא לעיון פרשני כשהוא עצמו מצוי רק באופקו של הדיון שעיקרו , כאמור , חיפוש אחר הסובייקט . המחקר המדעי הקלסי , שהתפתח בעת החדשה , במאות , 19-17-ה מושאיו הם " אובייקטים" והוא מתקשה לקבוע את מקומו של הסובייקט בעולמו של המדע . הפעילות המדעית שינתה את עולמו של האדם , את הבנתו את העולם ואת יכולתו לשלוט בהיבטים שונים של חייו הריאליים , ואולם פירות הצלחתה זו העלימו את רוחו של המדען . תמונת העולם האובייקטיבית שהלכה והתעשרה בפרטים , בעומק , בדרכי הסבר , טשטשה את נוכחותה של הורתה , רוח הסובייקט שסרטטה וילדה אותה מלכתחילה . אם תרצו , יש כאן , בלשון השאלה , פעולה תרבותית היסטורית של "רצח אב" רוחני . פעילות זו של השלטת השקפת העולם המדעית על רוחו היוצרת של האדם אינה יודעת שובעה והיא נמשכת גם במאה 20-ה ונכנסת אל תוך המאה . 21-ה המדע עניינו הכורח שבמציאות ואילו הרוח האנושית מגלמת יסוד של חירות – אם כן , כיצד יתיישבו זו עם זו השקפת עולמו של המדע וחירות האדם ? אנרגיה מחקרית רבה מושקעת במכונים לחקר המוח וההתנהגות האנושית , שלשיטתם התנהגות האדם היא נגזרת של קיומו הטבעי . ספרות נרחבת מבקשת לגלות

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help