sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:7

מבוא אנשי חינוך והאתגר שעליהם להתמודד עמו במציאות האינטרנטית העולם הגדול , המרוחק , שברובו נסתר מן העין , נהיה ל"עולם קטן , " מו ּ כר , עולם שנפרצו אופקיו ונפתחו גבולותיו . כיום אנו יכולים להקיף בתודעתנו היום-יומית את מה שמתרחש בכל פינותיו של הגלובוס . אנו מקושרים ונגישים לבני אדם באשר הם . רשתות חברתיות פרוש ׂ ות על פני אותו עולם ברשת של קו ּ רים דיגיטליים בהיקף ובאינטנסיביות שהתודעה האנושית מתקשה להכיל . מבחינות רבות השתנתה מציאות חיינו . הטכנולוגיה מתפתחת בקצב מסחרר ומחוללת שינויים בחיי האדם המודרני בתחומים רבים : כלכלה ומסחר , פוליטיקה פנימית ומדינאות , ביטחון אזרחי ופעילות צבאית , תקשורת ויצירה תרבותית חובקת זרועות עולם , ספורט ופעילות פנאי , תיירות גלובלית , מחקר מדעי על כל ענפיו . רק עולמם של המורה והתלמיד בבית הספר עומד בעינו . בית הספר כמעט שלא השתנה במאתיים השנים האחרונות . התקשורת , שמשנה את פני החברה המודרנית , מתקשה לחדור לתחומי מערכות החינוך . בספר זה נדונים כמה מצדדיו הרעיוניים של העולם האינטרנטי הזה והשלכותיהם על תחום הפדגוגיה . ספרות נרחבת עוסקת בפיתוחם של יישומים טכנולוגיים והטמעתם בתחומי חיים שונים , ובכללם תחום הפדגוגיה , ואולם ככל שמתעמקים בנושא כן הולכת ומתחזקת הדעה , גם בקרב תומכים נלהבים בהטמעתה של הטכנולוגיה בחיי האדם המודרני , שהטכנולוגיה לבדה אין בה כדי לחולל את השינוי המבוקש במערכות החינוך . ספר זה אין עניינו בטכנולוגיה לשמה , והוא נמנע ככל האפשר מלדון בה כשהיא לעצמה ובאפשרויות שהיא מציעה , שכן בדרך כלל השיח הטכנופילי ( שוחר הטכנולוגיה ) משמש תירוץ טוב להימנעות מבירור האתגרים התרבותיים והפדגוגיים שעל בני האדם להתמודד עמם במציאות החדשה של העת הזאת . על כן , כאמור , אין הספר עוסק בפירוט ביישומים טכנולוגיים עדכניים וגם לא באינטרנט כתופעה טכנו-תקשורתית כשהיא לעצמה , אלא באתגרים הרעיוניים והתרבותיים שנדרשים בני האדם בכלל והמורים בפרט להתמודד עמם במציאות התקשורתית הגלובלית , ובכללה רשת האינטרנט . אנו מנסים לפענח את מקצת

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help