sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:363

רחים כשווים תהווה הוכחה ניצחת לכך שאין אנו נטע זר באיזור , וכי אפשר לחיות אתנו . המפגש עם המזרחי התעשיין , המרצה באוניברסיטה , המדינאי , או מעצב תכני החינוך , ולא רק עם המזרחי איש הממשל הצבאי , או הפועל המתחרה על מקום העבודה , תתרום הרבה יותר מההליכים הדיפלומאטיים המקובלים לקבלתה של ישראל כחלק אורגאני של המזרח התיכון . קבלת הניגון המזרחי , המיבטא המזרחי , נוהגי הנימוס המזרחי , כשווים לאלה האירופיים אשכנזיים , ולא רק כבי טוי של "תרבות עדתית , " יפתחו את ליבם ומוחם של כל הישראלים לתרבותם , לשאיפותיהם ולמאווייהם של העמים שבתוכם אנו יושבים . נפסיק לראות בקשרים עם אירופה את אפשרות הקיום היחידה , ונפסיק להתייחס בזלזול ובביטול לתכני המחשבה והפעולה של אסיה ואפריקה . מהפיכה ציונית מזרחית חיונית לקיומה של ישראל בשלווה ומתוך יחסי שכנות טובים עם הערבים ועם האיזור הקרוב לנו כולו . אחרית דבר אישית במהלך הראיונות והשיחות , משנוכחו אנשים לדעת שאין אנו סוציולוגים אקדמיים ומרוחקים , אלא מעורבים ומוכנים לפעול , שאלו אותי , כאשכנזי , פעמים רבות : "מה לך ולכל זה ? מדוע אתה עוסק בזה " ? עצם הצגת השאלה היא משמעותית , שכן היא מראה שאין זו צורת פעולה שמצפים לה מצד אשכנזי , והיא מוכיחה מה מידת הפירוד הקיימת . אינני יודע לאיזה תשובות ציפו אנשים - אולי לתשובות אשר היו ממקמות אותי באחת הקאטיגוריות המוכרות להם מחיי היום יום - אולי לכך שאני איש טוב ורחום הכואב מתוך אמפאטיה ומתוך רגשות אשם את כאבם של המזרחים הדפוקים ; אולי לכך שלמדתי להכיר מאכלים ומינהגים מזרחים והתאהבתי בהם , נוסח המשיכה שחשו אנגלים רבים למזרח הרומאנטי ; ואולי לכך שאני שמאלני המנסה לעורר תסיסה חברתית על מנת להפיק מזה רווח פוליטי כלשהו . התשובה היא פשוטה ביותר , מבחינתי . אני עושה את אשר אני עושה לא למען אחרים , לא מתוך רגשות פילאנטרופיים , ולא מתוך התכחשות לחינוך ולערכים עליהם גדלתי . אני עושה זאת למען עצמי , עצמי במובן האנושי חברתי . אני עושה את אשר אני עושה על מנת לגשר בין הדימוי של החברה הישראלית עליו חונכתי ואליו למדתי לשאוף , לבין התהליך ההיסטורי הממשי השונה מאוד מן הדימוי . חונכתי להאמין כי אנו בונים חברה טובה יותר , הן מן החברה היהודית בגולה , והן מהרבה חברות קיימות - וכי החברה שאנו בונים תהווה דוגמה לחברות אחרות . האמנתי שמהלך החיים הקונקרטי שלי ישתלב בתהליך הבנייה החיובית . את לימודיי ואת פעילותי האינטלקטואלית ראיתי כמשתלבים במאמץ למצוא ולעצב דפוסי חיים טובים יותר מן הקיימים . חינוך זה לא היה , כמובן , נחלתי האישית בלבד - הוא היה נחלתם של אלה מבני דורי אשר הלכו בצורה מסודרת לבית םפר , שהיו פעילים בתנועות נוער ציוניות בארץ או בחוץ לארץ , שהוריהם הנחילו להם את האווירה של חתירה לשינוי חברתי של התנועות הסוציאליסטיות בכלל , ושל היהודיות בפרט , שקראו ספרים והיו ערים להתרחשויות חברתיות בארץ ובעולם . בני דורי הלכו לקיבוצים , לצבא , ללימודים אקד

ברירות הוצאה לאור


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help