sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:345

גיאוגרפים , סוציולוגים וארכיטקטים , וכלה בחברות שיכון כ '' עמידר" ו"עמיגור '' וקבלנים פרטיים שונים שייבצעו את עבודות הבניין והשיפוץ השונות . שכבה רחבה זאת , היא שקיבלה את התמורה המיידית הראשונה מן הפרוייקט . על פי פרסום רשמי , "מבט חטוף על תכניות מאושרות בשכונות השיקום מראה בבירור כי מתוך 400 מיליון ל"י שאושרו הרי שלמעשה מחצית הסכום הנ"ל מוקצה לפעולות תשתית שיפוץ מבני ציבור ובניית מבנים חדשים . חלק נכבד אחר של ההוצאה הוקדש למימון כוח אדם מקצועי , ורק סכום מזערי הוקדש לתכניות ישירות לשיפור רווחתם של תושבי השכונות עצמם" ( חדשות הקהילה החדשה , ספטמבר . ( 1979 אין ספק שגם בחשבון סופי יוברר כי עיקר תרומתו של הפרוייקט - אם יימשך במתכונתו הנוכחית - תהיה ל '' כוח האדם המקצועי" ולקבלנים השונים , כמו גם למנגנון שירותי הרווחה . עבור המנגנון הזה מהווה הפרוייקט זריקת עידוד ואישור הצורך בקיומו . עדות לכך מצוייה בקריאתו של יו '' ר הנהלת הסוכנות היהודית , אריה דולצ'ין , "להכריז על שיקום השכונות כפרוייקט שנות השמונים '' ולא להגבילו לממשלת הליכוד הנוכחית ( הארץ , . ( 2 . 5 . 80 חיזוק המנגנון איננו , כמובן , המטרה המוצהרת של הפרוייקט . ההיפר הוא הנכון : " אחד מן היסודות העיקריים של הפרוייקט הוא , שאין לתכנן ולבצע עבור האוכלוסיה בשכונה , אלא לגרום לכך שהתושבים ישתתפו בכל שלבי התכנון והביצוע החל מאיתור הבעיות וניתוחן , וכלה בהפעלה ותחזוקה של פעולות ומוסדותשהוק מו במסגרת הפרוייקט . יש ייצוג משמעותי של תושבים בפורום בדרג המקומי " ... ובהמשך : " כל זה בא לא רק או בעיקר כדי לוודא שהתכניות תהיינה מתאימות לצרכי המקום או כדי שהשיפוצים והגינון יחזיקו מעמד ; אלא גם , ואולי בעיקר כדי להפוך את המצב החברתי ממצב של תלות לזה של אזרחות עצמאית ואחראית '' ( חדשות הקהילה החדשה , אוגוסט . ( 1979 השאלה היא - כיצד מצפים האחראים לפרוייקט לשבור את מצב התלות , כאשר פעולתם הראשונה היא הרחבה והגדלה של מנגנון שירותי הרווחה , שכל ייעודו הוא טיפול באוכלוסיית השכונות - דהיינו , שעצם קיומו מבוסס על מצב התלות הנ"ל ? כיצד יוכלו תושבי השכונות לצאת ממצב התלות , כאשר הם מקבלים " ייצוג משמעותי" רק ב"פורום בדרג המקומי ? " כיצד יוכלו להגיע לאי תלות כאשר הם אמורים להשתתף בפרוייקט בזמנם הפנוי ועל חשבון מנוחתם , בעוד הם מנהלים משא ומתן עם מנגנון שבזה כל עיסוקו , ובשכר מלא ? כיצד יהפכו לבלתי תלויים כאשר המנגנון הוא זה המחזיק בפועל את הכספים המיועדים להם ? כיצד יגבשו עמדה עצמאית , כאשר בידי המנגנון מצויים ה"מומחים" השונים , שהם הפוסקים האחרונים לגבי כל רעיון שמעלים התושבים ? כיצד ניתן לצפות להישתתפות משמעותית של התושבים , כאשר אלה פועלים במישור המקומי בלבד , ללא קשר ביךשכונתי , וכאשר הם עומדים מול מנגנון מאוחד ומרוכז הפועל בהירארכיה פיקודית מגובשת ? מה משמעות השתתפות התושבים , כאשר כל המלצה שלהם , גם אם תמומש , סופה להביא תעסוקה או רווה לעובדים סוציאליים , מורים , ארכיטקטים , סוציולוגים , קבלנים או מנהלי חברות , שרובם אשכנזים המתגוררים מחוץ לשכונות ?

ברירות הוצאה לאור


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help