sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:316

שחקני תיאטרון אפי , שלום , דני ונחום , אותם פגשנו כבר קודם , כאשר שוחחו על בעיות השיקום בשכונת התקווה , מעלים בקטע שלפנינו כמה מחוויותיהם כשחקני תיאטרון מזרחים בישראל . אפי : המודעות שיש לארבעת האנשים כאן לא קיימת אצל חלק גדול מאוד של האמנים , מפני שלהם יש את הבעיות של ה"אגו טריפ" הקטן , להתקבל בתיא טרון , לא חשוב להם מה , העיקר שתהיה להם את העבודה בתיאטרון . אני לפני חמש שנים ניסיתי לארגן את השחקנים , כקבוצה לוחמת . ולאנשים לא היתה את המודעות . הם היו עסוקים בבעיות הקטנות שלהם . הם רוצים להתקבל לתיאטרון בכל מחיר . הם רוצים לשחק על במה . הם מוכנים לספוג את כל הגשמים שיורדים , הרבה גשם יורד עליהם כל היום . והם אומרים : '' בסדר , נמשיך הלאה . " הם ממשיכים . אתה מסתכל על התיאטרון מסביב ואתה לא רואה שום דבר . לא בהבי מה , לא בקאמרי , לא בחיפה . מפני שזה עניין של תפיסה . זה עניין של תפיסה . המחזה האחרון שעשיתי במסגרת של תיאטרון הנוער זה היה של מחזאי מצרי . מחזה מוצלח . ממשרד החוץ נתנו את זה ל [ במאית ידועה , [ שאין לה מושג קל שבקלים מי זה [ המחזאי המצרי ] ומה זה המסר שלו . והיא יושבת באולם חזרות בנוכחותי , ואומרת שהיא לעולם לא תיקח שחקן , יוצא עידות המזרח , לשחק במחזה של שקספיר . שלום : והיא יודעת יפה שחלק גדול מהמחזות של שיקספיר , המיקום שלהם היה באיטליה . דני : כשמנהל תיאטרון אומר "מתאים , " אז זה לא עניין של כישרון ; שחקן יכול להיות שהוא לא מוכשר , אבל אם הוא "מתאים לנו" אז- " אנחנו ניקח אותו . " שלום : אני אתן לך דוגמא על אותה הבמאית ] - שחקן מזרחי ] בא אליה , הוא הציע את עצמו כשחקן , אז היא אמרה לו : "תבוא לבחינות , אנחנו נבחן אותך . " אותו שחקן אמר לה : "תראי , אני מופיע בערב יחיד , תבואי לראות אותי בערב יחיד . " היא אומרת לו : "מה אתה עושה - " ? אומר לה : "אני עושה דוסטוייבסקי . " אז היא אומרת : "או , זה כבד " . והיא לא באה . עכשיו - היה פה במאי אנגלי שהוא בא לעשות סרט פה . הוא צריך היה את הבחור הזה שישחק בסרט שלו - הוא בא לראות אותו בדוסטוייבסקי , הוא לא הבין מילה - אני הייתי שם , אתה מבין ? זאת אומרת , היום האפשרות שלי או של אפי או של נחום או של דני או של כל אחד אחר הרבה יותר טובה עם מישהו שבא מבחוץ . אפי : כל הזמן זה היה ככה . אני כוכב בזכות זה שבאו אמנים מבחוץ . שלום : עוד יותר מזה - כשהיה במאי שבא מבחוץ ואירגן פה תיאטרון , כשהוא בא בפעם הראשונה לפה והתחיל לראות את הדברים , הבחירה שלו היתה לגמרי אובייקטיבית ומאוד משמעותית לגבי השחקנים מעידות המזרח . אבל כשהוא נשאר פה 5 6 שנים , 8 10 שנים , זה נעלם ! אגיד לך מה אני אמרתי פעם לשחקן מאוד מאוד מוכשר - באמת אחד מהתלמידים המוכשרים ביותר שהיו בבית-ספר שאני לימדתי - כשהוא בא אלי ואמר לי שהוא הולך להיבחן אצל פינקל , ומה אני חושב ? אמרתי לו בדיוק במילים האלה - ואני באמת מאוד כואב לי - אבל ככה

ברירות הוצאה לאור


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help