sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:291

עדתית חיובית קונסטרוקטיבית בנושא זה שהיא לא רק מדברת . כי הזכות לדבר בוודאי קיימת לכל אחד ואחד , אלא שהדיבור מלווה בעשייה בשטח , במימדים שמתאימים לקבוצה קטנה , לתקציבים קטנים שהיו . הנושא השני שלי היה נורא חשוב לעשות ב"עודד , " זה יצירת תודעה עצמית של העצמאות . לא כל כך חשוב גם כן אם הפעולה מוצלחת או לא מוצלחת - אם היא משיגה או לא משיגה . אני לא משרד החינוך שצריך לדעת אם חטיבת הבי ניים זה הפתרון או לא הפתרון לבעיית החינוך של מדינת ישראל . אני לא מתיימר שיש לי פתרונות , חס ושלום , אבל כן יש לי דבר אחד - שאני צריך ליצור את התודעה אצל אנשים , שהם יכולים בעצמם לחפש פתרונות ולא לחכות להם . בפעילות של "עודד" זה מה שתמיד ניסינו ליצור - "חבר'ה , אתם עושים את הע בודה ! אתם תגידו , אתם עצמאים לגמרי - אתם יש לכם זכות לחשוב בלי שמשרדהחינוך יגיד לכם אם זה טוב או לא טוב , בלי שהממשלה תגיד לכם זה טוב , זה לא טוב , בלי שמנהל הבית ספר יגיד לכם : זה טוב , או לא טוב , פעולתכם חשובה , מבוססת ומאורגנת - יש לה הצדקה עצמאית . " וזה דבר נורא קשה אצל העדות - אני לא זוכר אם אתה עוד היית יכול לפני 10 שנים , אבל הנושא העדתי היה נושא טאבו במדינה . להזכיר שאתה יוצא מרוקו זה מאוד קשה . אני לא מדבר מבחינה של הנסיון האישי - אני חושב שאני די עצמאי ודי משוחרר - לפעמים היה צריך לחשוב כדי להגיד שאני ממרוקו . זה לא בא בצורה טבעית . בן אדם שבא ממינסוטה , ממיסיסיפי , לא חושב פעמיים לפני שהוא אומר מאיפה הוא . אצלי , קרה לי לפעמים שהייתי חייב לחשוב . התגובה שהתה שניה , שתי שניות - זה לא תגובה ספונטנית . אחת הבעיות , הבעיה בעבודה ב"עודד , " היית צריך לומר - שהעבודה , הפעילות היא לא צריכה את הגושפנקא , את החותמת של הצד השני על מנת שתהיה מוצדקת . ואם השגנו את זה עם שניים , שלושה , ארבעה בכל מקום שעבדנו - זה הלך קשה מאוד . קשה מאוד להשתחרר מהעסק הזה , כי החותם התרבותי של התרבות הדומיננטית הוא כל כך חזק שקשה מאוד להשתחרר ממנו . אלה שראו את עצמם נחותים - זה בגלל שבהתחלה אחרים ראו אותם נחותים - אז זה לא משנה , הבעייה שבסוף הם ראו את עצמם נחותים . את כל ההוכחה שלהם -זה לא כלפי עצמם שהם רוצים להוכיח , אלא כלפי התרבות הדומיננטית . כלומר - הספרדים רוצים להוכיח את עצמם כלפי האשכנזים . היה דבר חשוב - יצירתה של התודעה של עצמאות , שקבוצת התייחםות היתה צריכה להיות הפעולה בפני עצמה , ולא הקבוצות האשכנזיות במדינה . דוד : אני רציתי לשאול בעניין הזה של להצדיק את עצמנו בעיני האשכנזים . בשיחה שלי איתך אתמול , אמרת משהו על העצלנות שלנו , על החוסר יכולת האירגונית שלנו , על חוסר יכולת , על אימפוטנציה בעקרון . מיכאל : לא חשוב שהחברה והתרבות שלי באו כבר עם רגשי נחיתות . רגשי נחיתות נוצרו כאן בגלל שהחברה הדומיננטית רואה בהם נחותים . לאחר מכן הם עשו מזה אסימילציה - עיכלו את רגשי הנחיתות , את ההתנהגות הזו . מכאן שההתנהגות יכולה להיות אחת ויחידה - אוטואמנציפציה . אני מתכוון , שאם אתה צריך להשתחרר ממצב כזה , שאתה רואה את עצמך כנחות יחסית לאחרים ולתרבותם - אתה צריך , על מנת לצאת מזה , להוכיח בפעולות עצמאיות שאתה כן יכול גם להצליח בחברה מודרנית , אבל בצורה עצמאית . דוד : ואוטואמנציפציה - זה לא קשור עם מוסד , שיש מישהו שנותן לך את ההגדרה הזאת ?

ברירות הוצאה לאור


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help