sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:278

תמר : בת אחי באה פעם הביתה והיא מקללת : "תימני , " את אח שלי , אז הוא אומר : '' אני תימני , " והיא לא תפסה , כי היא יודעת שזה קללה . אז פעם חשבתי , הנה , יופי , היא כבר חיה בחברה כזאת שאין העניין הזה של העידות , וילדים , זה כבר לא תופס אצלם . אבל מצד שני אני חושבת : אבל היא גם לא יודעת מה היא , מאיפה היא מתחילה בכלל . היא לא נולדה בגבעת מרדכי , זאת אומרת , ההיסטוריה שלה לא מתחילה בגבעת מרדכי , ההיסטוריה שלה מתחילה הרבה יותר לפני כן . היא לא מבינה את סבתא . אמא שלי מדברת בליל של עברית וערבית - " מה סבתא אומרת " ? ובן אחי בכלל : "אני לא יודע מה הסבתא הזאת רוצה ממני " ... והנכד , הבן השלישי , כבר בכלל לא רוצה להיות עם סבתא . דוד : יש בזה אותה סלידה , אני חושב , שיש לילד הפולני מהסבתא הפולניה שלו ... תמר : לא , הוא לא מבין אותה , הוא לא שמע את השפה הזאת , הוא לא מכיר טיפוס כזה שהולך עם מטפחת ראש . הוא גדל בסביבה כזאת שאם הוא רואה סבתא אז זה לא סבתא כמו הסבתא שלו , הוא רואה סבתות אחרות . דוד : את מדברת על האח שגר בסביבה האשכנזית . תמר : לא אשכנזית , היא היום די מעורבת , אבל אין שם סבתות כאלה . יש סבתות כאלה עם שיער בצבע תכלת וחליפות . אבל לאן להוביל את העם הזה אני לא יודעת . אני לא יודעת לקראת מה אנחנו צריכים לחשוב . אני באמת לא יודעת . אולי זה באמת תוצאה כבר של החינוך . שלמה : כשאת עובדת , את שלמה עם עצמך , או שהעניין הזה של תכנים אוניברסליים זה רציונאליזציה שמאפשרת לך להמשיך לעבוד ? תמר : אני חושבת שזו איזו בריחה . אני לא מקבלת את התרבות האשכנזית , אני לא אוהבת אותה , אני לא מוצאת בה גם הרבה . אני מוצאת בה כמה דברים , אבל לא מוצאת בה הרבה . ( אבל ) אין לי משהו אחר להציע להם . ואני יודעת גם שזה לא מה שהייתי רוצה , אבל אין לי משהו אחר להציע . אין לי מה לתת משלי . שלמה : את בטוחה בזה ? דוד : אני יכול לענות ? תמר : בשלב זה כן . דוד : אני חושב שאת התחושות של העולם ההוא , שרפנו איזה גשר , זה שרוף , זה לא דבר שאפשר לבנות אותו מחדש , זה שרוף וזהו ! עכשיו , אתה יודע שהוא קיים , אתה רואה אותו מהצד הזה , אתה לא יכול לגשת אליו . לגבי זה ככה . גם עם עשרים כוסות יין זה לא הולך לי . הוא ישנו , אז כשאני רואה חבר'ה נורא מבסוטים ונורא שמחים עם זה , אני מצטרף . זה אולי העוול הכי גדול , מפני שפה אתה בכלל לא יכול להצביע עליו , אבל זה איזה שהוא הרס שאני חושב שכל מזרחי פה בארץ , אס הוא מפנים קצת את המבט פנימה , כל פעם כשיש לו איזו חוויה , אז הוא לא יודע אפילו באיזו שפה הוא חווה אותה , באיזו שפה אני לא מתכוון מילולית . אז הניסיון של ארז ביטון , לא נראה לי . זאת אומרת , זה בדיוק ניסיון לבנות את העולם החווייתי ההוא . לא יודע , נשארו כאילו השברים ... שלמה : תראה , זה לא רק ניסיון להחיות עולם של העבר . דוד : זה לא עולם של העבר - זה הגשר מהעבר אל עכשיו . תמר : יש לי הרגשה שדור שלם - אולי לא ההורים - אבל מההורים והלאה , מסתובב , למעשה , תלוש לגמרי . ההיסטוריה שלנו מתחילה מהיום שנכנסנו לבית ספר , אתה מבין ? מודע - לא מודע , רוצים - לא רוצים - העבר מחוק , כמעט מחוק ,

ברירות הוצאה לאור


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help