sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:274

חביבים עלי , גם מתוך הסיכוי הזה שיש שאלות בחירה בין כה וכה . מקצוע ההיסטוריה הוא מקצוע מאוד מסוכן מכל הבחינות . שלמה : השאלה היא - איך אתה יוצא מזה ? משה : אני פשוט עושה את החלוקה שנראית לי ואני לא מקבל את זה , מורה מחנך ... כאן נכנס הגורם של החינוך - אני בשיעור מדעי החברה לא רק מלמד נורמה וסטטוס - אני בשיעור מדעי החברה מביא להם את הדוגמא מהבית שלי ושלהם ביחד , אני יכול לשים דגשים . כלומר , אני יכול ללמד אתאותו סעיף של ארצות האיםלם חודשיים ולצמצם את התחום של רוסיה לחודש . אבל אסור לי לשכוח - למורה ביסודי ובחטיבת הביניים יותר קל , אתה מבין ? שמה אני יכול לשחק הרבה יותר עם תוכנית הלימודים . אבל בבחינת בגרות יש שם איזה שהוא שוט , אתה עומד קצת בסתירת אינטרסים שאם אתה לא תיתן לתלמיד את זה , אתה תיתן את ההוא וזה יכנס לבחינת בגרות , אתה מוביל אותו לכעין כשלון . אז זה נכון שבאותן כיתות או באותן שנים שאתה לא הולך לבחינות בגרות , שמה באמת אני בתור המורה עושה שינויים . אני לא משנה את התוכנית . חוץ מזה , אני לא מבטיח לך שמורה בן עידות המזרח ידגיש דווקא את הנושא של עידות מזרח . אני גם לפעמים רואה דווקא את ההיפך . בכלל , בחטיבות ביניים אצלנו היום שמים הרבה מאוד דגש ועושים תערוכה . השנה אפילו היתה תערוכה של שורשים , שכל תלמיד כתב על השורשים שלו . הציגו מאכלים ותמונות , וזה נקלט באיזה שהוא מקום אצל הילד ... אריה : הגיעו חמישה ספרים לבית ספר עממי מסוים , לא חשוב איזה . עכשיו , הרי יש שינוי בכל המבנה הספרותי בבתי ספר , התחילו בתכניות לימוד חדשות , וגם כמה סופרים בני עידות המזרח . זה עומד בספריה , וכמה שהמורה שמרכזת את הספריה הפדגוגית דוחפת את זה למורה , הם לא מעבירים ! אפילו אם הם לוקחים , הם לא מעבירים חצי מזה בכיתה - הם מחזירים אותם ! משה.- זה לא ככה . אריה : אל תגיד לי זה לא ככה - אני מציין עובדה ! משה : אתה משלה את עצמך שאם היא תקרא אותם יחול אצלה שינוי ? אריה : אני לא רוצה שיחול אצלה שינוי - אני רוצה שהילד ילמד את היצירה הזו גם ! אני לא רוצה שיחול בי שינוי , שינוי בי לא יחול ( מעט מאוד , ( שינוי בך לא יחול , שינוי אצל המורה לא יחול - אבל על הנוער צריך להחיל את השינוי הזה בצורה לימודית . שלמה : איך אתה מגיע לזה ? אריה . דרך משרד החינוך ... שלמה : משרד החינוך יתן לך מה שהוא נותן היום . אריה : לדוגמא , בבתי םפר יש מקראות . בתוך המקראות יש לך כך וכך סיפורים , אבל המקראות האלה שאתה מכניס בהן סיפורים , אתה מכנים חלק מהסיפורים מהעידות . משה : אני לא רוצה להיות חד צדדי , תראה ... אריה : למה אתה מפסיק אותי באמצע ואומר לי "חדצדדי " !? אני אמרתי חד צדדי !? אני רואה שאתה רוצה לעטוף פה משהו בצמר גפן ... יש לך דברים שהם גלויים לעין , אל תעטוף אותם בצמר גפן !

ברירות הוצאה לאור


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help