sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:200

דוד : אבל אתה אמרת לפני כמה זמן שהיום בפועל הכוח האלקטוראלי ... ישי : אלקוש וישרש הכוח האלקטוראלי שלהם הוא בעדיפות עליונה מכל הבחינות . דוד : אז למה הם לא מצליחים להזרים את המשאבים אליהם ? ישי : למה ? מכיוון שהייצוג שלהם בטל , מתבטל , כמעט . פרופורציונלית , אין להם ייצוג במוסדות . למה ? מכיוון ששולטים במוסדות שצריכים לדאוג להתיישבות הזאת אנשים השבעים - לא יושבים הרעבים ... דוד : למה לא זורקים אותם ? ישי : למה לא זורקים אותם ? אתה רוצה לדעת ? מכיוון שיש להם גיבוי בכל המערכת , בכל ההיררכיה , גיבוי מכל הבחינות ! דוד : אבל המושבים האלה הם חלק מההיררכיה הזאת ... ישי : כן , בשביל שתוכל לשנות את ההתייחסות הזאת , או את סדרי העדיפות אם אתה רוצה , אתה צריך ... זה לא בעייה , אבל צריך להיות אמיץ . אפשר , זה בהחלטה , בהרמת אצבע אתה עושה את זה . שלמה : למה שאנשים מישרש לא ילכו לפיתחת רפיח ? ישי : מישרש לא יתנו להם ללכת לרפיח . מכיוון שזה סיפור קשה ... אתה שואל אותי שאלה קשה מאוד . בני ישרש לא ילכו לרפיח . לא יתנו להם ללכת לרפיח . מתוך מגמה בולטת של ההתיישבות הוותיקה שלפני קום המדינה להגדיל את מספר היישובים שלהם במערכת הזאת שנקראת "תנועת המושבים , " שהיא התנועה הגדולה ההתיישבותית בארץ , נקבעה מדיניות מםויימת . המדיניות הזאת מכתיבה או קובעת כמעט שלא יהיה מקריות , שלא יסתנן לשם חס וחלילה מישהו שאיננו בעל גוון וחותמת , שכתוב לו על המצח עם מי הוא הולך , מה האטיקטה שלו - האטיקטה של ההתיישבות הוותיקה . דוד : אבל כשאתה מדבר על גוון וצבע וכל זה ... ישי : אני מדבר על גוון אנשים שהם רובם יוצאי אירופה , בני הארץ , אמנם , להורים יוצאי אירופה , עם אחד , ככה , לקישוט , בשביל שלא יהיה פתחון פה . וקובעים קריטריונים כאלה ובחינות כאלה בשביל להגיע לדבר הזה , שאין שום סיכוי למישהו בצורה מיקרית להגיע לשמה . אתה רוצה לדעת מה ? אני אגיד לך דבר עוד יותר קשה ; כאשר יושבים בניוונם בני מושבים שזועקים לפתרון התייש בותי בנים שגדלו בהתיישבות וחיו את החיים הקשים האלה במשך שלושים שנה , - העדיפו קבוצה של בני עיר או חברי קיבוץ לעלות ליישובים בפיתחת רפיח מאשר קבוצה של בני התיישבות של , 1950 התיישבות עולים . שלמה : מה אמרו להם ? ישי : קבעו להם קריטריונים כאלה שאף אחד מהם לא יכול לעמוד בהם . למשלבחינות פסיכוטכניות . אינני יודע מי קבע את הבחינות האלה , איזה איש מדע קבע מה שם , באילו נתונים צריך לעמוד כדי לעבור את המבחן הזה , על איזה קרי טריונים צריך לענות . בדיקה גרפולוגית , ואחר כך ראיון סוציולוגי , במילים אחרות , לבחור כזה שגדל במושב , והוריו חיו את החיים האלה במשך עשרות שנים לא היה שום סיכוי להגיע , למרות שפנו בעשרות ובהמונים לפתרון הזה , כי אמרו להם שזהו הפתרון . לא הגיעו . מתי כן הגיעו ? כאשר התארגנו והלכו והרימו קול צעקה "כיצד אתם מפלים אותנו ''!? ומתוך אוטונומיה מלאה , לא ביוזמה , חס וחלילה של התנועה המיישבת , אלא ביוזמתם , אירגנו גרעינים של נוער צעיר והלכו ותבעו זכות להתיישב כמו כל בנאדם אחר . וכאשר התנועה המיישבת לא

ברירות הוצאה לאור


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help