sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:189

להיות בהריון כדי שיקבלו אותי ! ומה שקרה , בלי להשוויץ , שהיום אני מחזיקה את כל היחידה . אז אותי זה מרגיז . ועוד משהו - אני שמעתי שגם הרבה ראיונות של בעלי מקצוע מעידות המזרח , הראיונות איתם הם הכי ממושכים , איטיים . למה ? כי איתם צריך להיות בטוחים שבאמת אם מקבלים אותם , אז הם צריכים להצדיק את זה שמקבלים אותם . רחמים : אני רציתי להעיר לגבי מה ששאלת אותי קודם - בשביל מה טוב לך שהשני יראה אותך בדימוי אחר ? לדעתי , אם אנחנו , הכלל , נדע להעריך את עצמנו , לא תהיה לצד השני ברירה אלא לקבל אותנו כשווים . שלמה : השאלה - איך אתה עושה את זה ? רחמים : אני חושב שאם אתה קודם כל תכיר בערך עצמך , אני מאמין שאתה תדע לעמוד על זה , תראה , אני מאמין שהכל יסתדר . למה הגענו למצב הזה ? הגענו למצב הזה מסיבה פשוטה - כל אותם אנשים שהגיעו לעמדות כוח , בעצם , איך הם הגיעו ? הם רצו להיראות טובים בעיני ה"בוס . " כמו שאמרת - הם רצו להיראות טובים בעיני הבוס . מה עשו אותם אנשים ? היה טוב להם , היה קל להם , קידמו אותם . בעצם , הם היו כעין עבדים נרצעים של הבוסים . במפעלים , במקומות האלה , הם עשו את העבודה של בעל המפעל . במקום שאותם אנשים - והם גם , בדרך כלל , אלה שנבחרו לוועדל עובדים - כי תמיד היו מקורבים , ידעו לדבר קצת . עכשיו , אם אותם אנשים היו מכירים בערך עצמם והיו אומרים : "מה ? אני עבד נרצע של מישהו ? אני אעשה את מה שטוב לי ולחבריה שלי , כי אני נמצא באותה סירה יחד איתם . אני לא אנצל את החבריה שלי , " אני חושב ש ... יוליו : אבל זה קשה לעשות את זה , כי גם בארץ ככה ישנה שליטה של תרבות מערבית אשכמית , כל האנשים המרכזיים , הגיבורים , האנשים הבולטים , בכל ההיסטוריה שאנחנו לומדים ... שלמה : אני אקח לדוגמא את המקצוע שלך , בסדר ? עבודה סוציאלית . אני לא יודע מה המצב במישורית , אבל מקומות שאני כן מכיר , בכל הארץ , זה פחות או יותר , המצב - ראש לשכת הסעד הוא אשכנזי , רוב העובדים הסוציאליים הם אשכנזים . עכשיו , נניח שאני נזקק לשירותי הסעד ואני מרוקאי . אני תמיד בא לאשכנזי , והוא מטפל בי . יונה : זה כבר יוצר אי שיוויון . שלמה : זה יוצר לא רק את אי השוויון , אי השיוויון הוא מעצם המפגש הזה , נכון ? אבל זה גם יוצר את כל העניין של דימוי . לוי : אבל , בסךהכל , אם אתה מסתכל על כל מערכת החינוך , או על כל האפשרויות לחינוך , הן מחנכות למצב הקיים . אם רוצים לשנות את הדימוי העצמי של האנשים , זה , בעצם , לא על ידי החינוך , אלא על ידי שינוי מערכת החינוך . שלמה : מה מצב ההוראה פה אצלכם , נאמר ? לוי : פה אצלנו , במקרה , המנהל הוא בן עידות המזרח , הוא לא תימני , יוצא צפון אפריקה , המורים הם ברובם יוצאי עידות המזרח , צפוךאפריקה ותימן . יונה : כי זה לא נחשב לבית ספר אקסקלוסיבי ... לוי : זאת בעייה נוספת - יש לי הרושם , לפעמים , שהתכוונה של אנשים מתבצעת בהתאם לייחוס של המקום , ההכוונה של מורים או של עובדים אחרים שמכוונים מלמעלה , הם באמת מוכוונים בהתאם לייחוסו של המקום . למישורית אפשר לתת כאלה . שמנהל מרוקאי יהיה בבית ספר בכפר השכן זה לא ילך , כי לא יקבלו אותו ! אולי הוא עצמו יהיו לו די הרבה חששות והיסוסים . זה מעגל

ברירות הוצאה לאור


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help