sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:157

רוצים שיכון , אנחנו רוצים חינוך , אנחנו רוצים לבנות את עצמנו מחדש - . '' " בסדר , היגשתם בקשות - " ? "כן , היגשנו . רצינו פחי זבל ורצינו תאורה ברחוב . " אז הוא אומר : "אתה רוצה תאורה ברחוב ? יהיה לך תאורה ברחוב ! פחי זבל ? זאת הבעייה ? נסדר לך פחי זבל " ! זה המילכוד ! כשאתה מדבר על יחסי ציבור , אני לא עוסק ביחם - ' ציבור , אני עוסק בטקטיקה , שהוא לא ילמד שפחי זבל חשוב , והוא לא ייכנס למשחק הזה של פחי זבל . שלמה . הנקודה הזאת של שיקום השכונות מדגימה את מה שקורה - זאת אומרת , כל צעד שנעשה הוא לא רק שמנציח , אלא הוא בעצם מגדיל את הפערים הקיימים . ואגב , מוצאים את זה בפרסומים של משרד הרווחה עצמו - שמתוך המי ליונים שהוקצבו , כך וכך הלכו למנגנון עצמו , לסוציולוגים , לאנתרופולוגים , למתכננים ... ורק חלק מזערי הלך למשהו ממשי בשטח . כל אותם אנשים שקיבלו את הכסף מתקדמים הלאה . עכשיו , הנקודה היא מה אתה עושה עם זה . קודם כל , הכסף הזה עצמו ניתן על ידי יהודים מחוץ לארץ , נכון ? מספיק שיהיה לך את הדולר האחד , אם את הדולר הזה אתה יכול לקחת ולהשקיע אותו בצורה מאורגנת . הכוונה היא , שאתה מקים אגודות , מקים מפעלים , שזה לא רק משהו שברגע שהדולר הזה נגמר , כל העסק נגמר , אלא שאתה יכול מהדולר הזה להצמיח עוד דברים , אז בדור הבא כל הפרספקטיבה משתנה . אפי : יש רק הבדל אחד בינינו - אתה אומר : '' להקים מפעלים , " ואני אומר - את כל המשאבים לתת לחינוך . זה הכל . אני אומר שהדולר הזה יחזיר את עצמו במילא כשהילד הזה יגמור בית ספר תיכון , ילך לאוניברסיטה . שלמה : לא בטוח . אני אתן לך דוגמא אחת למה לא בטוח . תראה , אנחנו היינו בבית שאן , בקרית שמונה . בקרית-שמונה יש הרבה סטודנטים . במה הם עוסקים ? אפי : בעבודה סוציאלית ? אבל זה מכוון שהם יעסקו בעבודה סוציאלית ! שלמה : בסדר , אבל במה עוד הם יכולים לעסוק ? זה בדיוק מה שאני אומר - אתה יכול לתת לבנאדם לעשות ב"א , מ '' א , דוקטוראט , אבל מה הוא יעשה ? דוד : בחיפה לומדים כ 800 מזרחים באוניברסיטה מטעם היחידה לגישור פערים . אני אומר לך , התוצר שיוצא משם זה יותר גרוע מאשכנזים , מה שיוצא היום זה שהוא בא לעיירה או לשכונה מטעם הסוכנות , מטעם "עמיגור , " או מטעם העירית , הוא בא באותה גישה ! היתה לנו ישיבה עם בחורה כזאת , היא ישבה ואמרה לאנשי השכונה אצלנו : "תראו , אתם את המימסד לא יכולים לשנות ! לא יכולים לשנות את ההחלטות של ממשלת ישראל בקשר לאיר שיעשו . " זה מה שהבחורה למדה באוניברסיטה ! אז אתה בא ואומר : תן למערכת החינוך הזאת מזרחים שהם ילמדו ויחזרו לשכונות . אתה לא בא ואומר : בוא , תשנה את המבנה , הכלכלי של השכונה . אז אם אתה תתרכז רק בזה , אז לא עשית כלום ! אתה תיצור שבעוד 20 שנה , או 5 או , 10 אז העובדים הסוציאליים , כל אלה שמטפלים בשחורים , יהיו שחורים , אבל הם ימשיכו להיות אנשים מבחוץ . אפי : כשאני אומר חינוך , אני מתכוון לא להתחיל את זה ממבינה קדם אקד מאית . אתה יודע ? יש מכינה לסטודנטים האלה מהעיירות , להזרים להם חומר

ברירות הוצאה לאור


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help