sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:156

לממונה בעירית תל אביב , ואומרים לי : "אנחנו רוצים מורים טובים , " אז הוא אומר : "עד שנת תשמ"ה אין מחליפים מורים , כי אין מורים " ! אתה מבין ? עכשיו , אתה אומר לארגן את התושבים - נכון ! אתה מארגן את התושבים , התושבים מתחילים לפעול , אבל ראש הוועד של התושבים יש לו בן אחד שהוא גאון , והוא לומד בפנימייה הזאת , והבת הזאת לומדת בתיכון זה , והבן הזה הולך לגדנ"ע של צוללות - מסודר ! עכשיו , לזה שיש לו בעיית חינוך , אין לו את הכלים להתמודד עם הממונה ! וזה לא יעזור לבוא ולהגיד לו " .- תשמע , תילחם שיחליפו את המורים " ! כי מה קורה ? אנחנו באים ואומרים : "תשחקו קצת במשחקים האלה של מימסד , תשחקו קצת " ! : 'א רובם אנשים עובדים , צריכים לפרנס את המשפחה . צריכים לפרנס את המשפחות שלהם ! נקודה יסודית . . 'ב אין לו את הכלים להתמודד עם המימסד , מפני שהמימסד , זאת העבודה שלו , להטריד אותך , העבודה שלו לגרום לך לתיסכול , העבודה שלו לגרום לך להיות אימפוטנט . אותו זה לא מעייף ! אותך זה מעייף פעם לבוא לישיבה ופעמיים לבוא לישיבה . ואחר כך , הם יש להם טקטיקה - לדבר מילים שאתה לא מבין . אני כתושב לא מבין את המילים , אז אני בא הביתה ואני מרגיש מתוסכל - אני לא מבין את המילים האלה . אז אני אומר : " רגע , דבר בעברית " ! אז הוא אומר : "לך אין רמה שאתה תבין את המילים האלה . אף אחד לא אשם שאתה לא יודע . אתה לא יודע ! תן לי לנהל את זה ! אני יודע . " אז מה קורה ? אתה יושב בוועדה ועוד ועדה ועוד ועדה ואתה עם עצמך . אתה בא הביתה ואתה מרגיש מתוסכל ואתה מגיע לרגע שאתה לא יכול לעמוד בפני עצמך ואתה אומר : "שירדו ממני ! אני אחתום להם על מה שהם רוצים ! רק שלא אעבור את הבושה הזאת ''! כשאני דיברתי על בכיינות , היתה לי כוונה . אנחנו באים ואומרים : למה זה קרה ? בעיראק אני הייתי מנהל בנק ואבא שלי היה יוע 7 החצר , ובכורדיסטאן אני הייתי עשיר ובמרוקו אני הייתי רב ראשי ... יש לי הרגשה שיש סכנה בעניין הזה - פשוט , מחליפים לנו את שמורת הטבע , אתה מבין ? שמורת הטבע היתה פולקלור , ועכשיו הם אומרים : "תנברו בעבר ! תחיו בשמורת הטבע שלכם ! תעזבו אותנו מההווה " ! אני אומר : אני רוצה להיות בהווה , עכשיו ! מה זה חשוב למה זה קרה !? זאת עובדה . יש 100 חברי כנסת אשכנזים ו 20 ספרדים . זאת עובדה ! מזה אני יוצא ! איך אני עושה לשינוי המצב הזה ? לא בגלל שאני לא רוצה לדעת את ההיסטוריה שלי , זה חשוב לדעת את ההיסטוריה , אבל זה לא הדבר העיקרי , כי זה איזה מילכוד . אני לא מחפש את השורשים . בוא נתמודד ! תן לי את הכלים ! אתה ואני נתמודד יחד . איך נתמודד ? אל תבנה לי בתים . אל תעשה לי את זה - כי הוא עושה את זה במכוון . אל תבנה לי בית ! אני לא משחק את המשחק שלך ! לי טוב בבית הזה ! אתה אומר שאני גדלתי בתנאים לא אנושיים - אני מסכים ! אני הייתי חוראני בחוץ לארץ , אבל היה לי כבוד והיתה לי אפשרות ללמוד . תן לי את זה קודם ! אני אומר - אני רוצה נקודת זינוק שווה . זה מתחיל לא מחינוך תיכון חינם , אתה מבין ? עד שאני מגיע לתיכון ... תתחיל מהפעוטון , מהגנון , מהגן , מבית םפר עממי ! לא בהכרח כל התושבים הם גאונים . איך אני מודד את זה ? דרך הציונים . אני רוצה שרמת ההיש גיות שלי בשכונת התקווה תהיה שווה לרמת ההשגיות של כל אחד אחר , שאם נפגש במקרה על ספסל אחד בבית ספר תיכון נתחיל מנקודה שווה- שנינו שולטים באותו החומר . יש לנו נקודת זינוק שווה . היום היא לא קיימת ! אז אני אומר : עזוב מבתים , עזוב ממדרכות . כי הם גאונים , יש להם טקטיקה נהדרת - אתה בא , יושב בישיבות ואומרים : "בבקשה , רבותי . " מתחילים מדברים גדולים " - אנחנו

ברירות הוצאה לאור


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help