sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:155

ואומרת : "תראו , בשנתון הזה אנחנו רוצים שזה ישרת פה , זה ישרת שם וזה ישרת שם , " והאנשים בצבא והאנשים בקיבוץ הם מאותה מערכת חברתית ... שלמה : אני אציג את השאלה שלנו בצורה יותר וולגארית - מה אתה צריך לשנות ? אתה צריך לשנות מנטאליות , או שאתה צריך לשנות מיבנה חברתי ? שלום : קודם כל אני רוצה כמה מילים . ניקח דוגמא מהחיים הפוליטיים - במשך שנים קיימות היו בארצות ערב מפלגות קומוניסטיות שהיו במחתרת , שהיו מאורגנים בתאים , בתת תאים , ממש מאורגן כמו צבא , מפלגות מאורגנות היטב עם אידיאולוגיה ומצע . ליהודים היה חלק גדול מאוד באירגונן של המפלגות הקומוניסטיות הללו , בפעילות בהן . היו גם תנועות ציוניות שהיו מאורגנות על ידי היהודים עצמם , והם העלו אנשים רבים , והיו מאורגנים גם כן במין תאים . איפה הלכו כל המנהיגים האלה שהגיעו לארץ ? למה הם לא נהיו פה פעילים , גם לא במפלגות קומוניסטיות שקיימות בארץ ? זה , למשל , דבר שאני לא יכול לעשות אותו בשכונת התקווה - להביא אותם למודעות הזאת שהיו מנהיגים . ניקח שאלה אחרת - אירגון . האנשים האלה , שחיים היום בארץ , אותם יהודים , שרבים מהם שינו את מקצועם - אירגנו , היו מנהלים , מנהלי תחנות רכבת , של בנקים , של דואר . מה הם באו לנהל פה ? מי נתן להם לנהל ? העניין הוא בזה שאותו איש שבא מפולין , שניהל בנק בפולין , או ניהל דואר בפולין או תחנת רכבת , הוא ניהל הרבה יותר מזה ... שלמה . בדרך כלל שם הוא ניהל פחות מזה ... שלום.- נכון . מה שקרה ליהודי מעידות המזרח , ששם הוא ניהל יותר מאשר פה . אני לא מבין - הם ייבאו גם את הזנות ? כמעט ולא היה קיים דבר כזה בעידות המזרח . הם ייבאו את העניין הזה של סמים ? של פשע ? איזה מחקר יכול להצביע לי על כמה אחוז מהפשיעה בעיראק היתה של יהודים , או במצרים או במרוקו או בסוריה או באיזה שהוא מקום ? אני מוכרח לתת לך דוגמא - אני זוכר , בבית שלי בגג , היה מוסתר אקדח , בשביל שאנחנו נתגונן אם יתקיפו אותנו . פה - כשהגיע אותו אח שהסתיר אקדח למעלה , הביאו אותו לידי זה שהוא ישתמט מהצבא ! מי שהוא יכול להגיד שישנן איזה שהן סיבות אובייקטיביות ? אני חושב שהסיבה נעוצה בדבר הרבה יותר עמוק , הרבה יותר יסודי . לכן , גם התוצאה היא פאטאלית ומאוד פסימיסטית . זה שלטון באמצעים כלכליים , בחברות , בממשלה , בכספים , שאני לא מאמין שהמימסד באיזה שהוא מקום יוותר עליו ... שלמה : אבל זה לא היה קיים תמיד . שלום : אז אני אומר לך - זה נוצר - הם רצו שזה יהיה קיים , וזה אמנם קיים . יתכן מאוד שהמחשבה שלהם מלכתחילה היתה מאוד נאיבית , אולי מאוד לטובת המדינה , לטובת כולם , אבל התוצאה העם היא כזאת , שהם בשום פנים ואופן לא יכולים לוותר על כל הפקידות הזאת , על כל המנגנון שהם שולטים בו . הם לא יכולים לוותר על זה , עכשיו הם נמצאים במילכוד . אפי : מבחינתי , אני חושב שהנושא , השאלה שהיצגת נותנת לי הרגשה של קצת בכיינות . זאת אומרת , אתה בא ופונה אלינו - "למה זה קרה " ? אני חושב שהסיבות לנו , כקבוצה , ידועות למה זה קרה . אני חושב שיש בעיות חריפות מאוד שאנחנו פוחדים לגעת בהן . מכמה סיבות - יש שלטון , הוא שולט , אני צריך לקחת ממנו , הוא לא רוצה לתת . אני אתן לך דוגמא - בשכונת התקווה יש בעיית חינוך . דו" ח דגני מצביע על כך שצריך 70 ° / 0 מהמורים לפטר ולהביא מורים טובים יותר . יש דו '' ח . התושבים אומרים : "צריך לפטר את המורים האלה . " אומרים ... באים

ברירות הוצאה לאור


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help