sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:136

נסים : אני רוצה לשאול אותך שאלה : האם קם איזה גוף שמתארגן מהעידה שלנו , שעריך להיות גוף די חזק כדי שיהיה לו את הכוח הזה לקום כדי לתת את הצעקה הזאת או את הזעקה הזאת , להגיד : "רבותי " ! עליזה : הצעקה הזאת קמה , אדוני ... נסים : היא קמה , אבל כנראה היא לא מספיקה . אני לא יודע - או הגוף היה לא מספיק חזק או , אני לא יודע , זה צריך להיות איזה ארגון מסוים שהוא צריך להיות עם סמכות די חזקה כדי להביא את הדברים , להזיז את הדברים , כן ? אנשים שיודעים את המלאכה שלהם , שיגידו.- "רבותי , עד להגה - מספיק ! עד דור מסוים אנחנו מבינים שסבלנו , לקחנו את כל הדברים שלכם , מה שאתם נתתם לנו - בדונים , צריפונים , שיכונים ... באנו אנשים בלי השכלה גבוהה , הרבה אין לנו . אבל הדור הזה שאנחנו היום מחנכים , שהם צברים שלנו שבארץ , הם שונים ! הם נקראים צברים ! ולאלה צריכים לתת את כל המשקל כדי שיגיעו להיות גם כן בני מעמד כמו כל אחד " , לתת להם את הכח הזה או את הדחיפה הזאת , להביא אותם למצב כזה , כמו שאתה אומר - אין הבדל בין ילד כזה או ילד כזה - כשנולד , יש לו אותו שכל , אותו הדבר . זה רק צריך לתת לו את הכח ואת הדחיפה להגיע למטרות כאלה . יש , אני מכיר הרבה ילדים , שהם ממש ילדים מוכשרים , גאונים ... אבל מה ? אם אני אקום לבד ואצעק לבד והוא יקום לבד ויצעק לבד ... צריך בשביל הדבר הזה אבא ... אליהו : פה קבור הכלב ... נסים : האבא הזה צריך לעשות אותו , ולעשות אותו זה צריך להיות ארגון , צריך להיות כח , צריך להיות אנשים שאיכפת להם שהגיעו למצב כזה . בן ציון . שורש הבעייה הזאת - אני עכשיו נוגע באותם דברים שהוא פירט אותם - אתה יכול לבוא ולאמר שהעידה האשכנזית קיבלה איזה ביסוס מסוים בארץ כבר במאה ה , 19 תחילת המאה ה , 20 בימי העלייה מרוסיה ומפולין וכל הקמת היישובים . כשהגיעו אחר-כך עליות נוספות מאירופה , היתה להם שפה משותפת , היה להם איזה רקע משותף . ואם תיקח את העידה העיראקית בירושלים , והכורדים , הם היו מאוד מוצלחים . ברמת-גן גם כן , ובטבריה יש גם כן קבוצה מסויימת . אלה אנשים שהרקע ההיסטורי שלהם בארץ הוא רקע חזק . אחדים מהם תמצא שופטים , עורכי דין , כלכלנים , מנהלי בנקים . כשהגיעה העידה העיראקית מעיראק היה להם קשר מסוים . אם אתה תבדוק בנושא התפתחות העידות , אתה תראה שהעידה העיראקית התפתחה בסדר . האשכנזים שהיה להם קשר עם הוותיקים גם כן . אלה שבאו בגלי העלייה של צפוךאפריקה לא היה להם עם מי לדבר . לא היה להם עם מי לדבר ! ראשית דאגתם היתה פרנסה , שלא היתה מצויה באותו זמן , שהיתה חלוקה של 15 יום לזה ר 15 יום לזה ... אז כבר כאן התחילו הבעיות האלה של למה זה התחיל ולמה זה לא התחיל ... עכשיו אתה יכול ללכת ולדבר על חינוך . אז ידוע שבארצות אירופה רמת החינוך היא הרבה יותר גבוהה ... אז אם אותו ילד בא מבית-ספר והוא למד איזה משהו , איזה שיר של איזה מישהו או חשבון , אז אותה אמא מאירופה ידעה לעזור לבן שלה - אמא שלי לא ידעה לעזור לי ! אבא שלי לא ידע לעזור לי ! אבל אם אותו ילד בא הביתה מגיל צעיר , מגיל כיתה , 'א כמו שאני ואתה היום יושבים עם הילדים שלנו , הלוואי שהייתי יכול לשבת ככה עם אבא שלי באותם זמנים . אז רק יוזמה שלנו ורצון שלנו ללמוד , למדנו בכוחות עצמנו . הבן שלי היום בא , אז יש לו עם מי להיות ! אז האבא יכול לשבת איתו והאמא יושבת איתו , מה שאז כבר היה לעידות האשכנ

ברירות הוצאה לאור


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help