sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

כשהיא בת שנה וחודש מפנה הילדה את תשומת לבה של אמה לערוגה יפה ואומרת : “ פרח " ! מצביעה על השני ואומרת : “ פרח " ! ועל השלישי : “ פרח " ! בהגיעה לפרח הרביעי היא אומרת : “ גם " ! או בדוגמה הבאה , מפי אחד הילדים המצוטטים בספר זה בהיותו בן ארבע : הילד פונה להוריו : “ יש לכם אולי לתת לי תבלינים אחדים " ? בהמשך לשאלתו הוא מרחיב ומנמק : “ לתבלינים יש צבעים אחרים קצת מהצבעים שאתם אני מצייר . אז זה יכול להוסיף הרבה לציור שלי " ! כשנה אחר כך הוא חוזר ומבקש : “ יש לכם אולי תבלינים " ? “ כן , בטח " ! אומרת האם , “ כבר פעם ביקשת ... בשביל מה הפעם " ? הילד מחייך : “ נכון שלתבלינים יש ריח ? מדוע שלציורים שלי לא יהיו גם ריחות מעניינים " ? והרי לנו השערת ( היפותזת ) “ העשרת הציור באמצעות ריח . " ספר זה מנסה להקיף מגוון גדול של ציטוטים מחיי ילדים מגיל רך מאוד ( פחות משנה ) ועד גיל שמונה וחצי . המובאות של דברי הילדים בספר זה מעוגנות כמעט בכל מצבי החיים האפשריים : מפגשים , פעילויות , משחקים , יצירה , קריאה , חשיבה ועוד . אין כתבים רבים המתמקדים בתוכני חייו של הילד . ספרים רבים מספור עוסקים בנושא זה או אחר מתוך עולם הילד - דמיון , הומור , משחקים וכדומה - ומעוגנים בתאוריות שונות , אך אין מצטיירת מהם תמונה מלאה ומגוונת של חיי הילד . אפילו בספר מעולה כמו האנציקלופדיה הקומית של א' עזר , ( 1978 ) הציטטות הבאות להדגים הומור ילדים הן מאוד פשטניות ומתבססות על שתי תאוריות עיקריות : הראשונה , ילדים משתמשים לעתים בלשון מוטעית עקב דלות השפה שלהם ; והשנייה , חלק מן ההערות המשעשעות של הילדים נובע מחוסר בשלותם ומהיעדר ניסיון החיים שלהם . אינני מקבל ביקורת מסוג זה על הילדים ועל עולמם . אדרבה , ספר זה בא להפריך את ההסתכלות החד-ממדית על עולם 2 הציורים והעבודות של הילדים המתוארים בספר מתגוונים ומתעשרים לא רק באמצעות צבע , אלא בהוספת אלמנטים אחרים כמו אבנים שונות ונוצצות , מדבקות ( בעיקר של בעלי חיים , ( אביזרים קטנים ( לרבות חלקי מפתחות , חלקי נרות ) וגם , כמו בדוגמה שלפנינו , תבלינים ( קינמון . ( כך הציורים המתקבלים הם גם אסתטיים וגם ריחניים . גרגירי התבלין כשלעצמם מוסיפים ממד איורי מיוחד לציור . 3 המשחק מאפשר לילד לבטא התלהבות , שעשוע , דמיון , אסצוציציות חופשיות , אקספרסיביות וייחודיות . הוא העיסוק הרציני והחשוב בחיי הילדים ( שור , . ( 377 : 2010

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help