sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

# ם משמרתנו . ' בשירים כגון 'ראשון לציון' וכגון 'ךרכו דרכובגתות / שחובר לכבוד מאורע ממשי כבציר הראשון בראשוןלציון , כשההתפעמות הלאומית משולבת בהתלהבות לגפן ולפריה , מורגש ניסיון לקלוט את הארץ קליטה חושיית . וכן בשיר שנכתב בארץ , 'הבוגד' או 'טל חרמון' ( תרמ"ט , ( ברורה למדי לשוךהמראות בתיאור נוף הארץ ; גם בשיר זה , ככשירים אחרים , עדיין נאבקים תיאורים כאלה על קיומם בתוך שפע הציורים שיניקתם מן הזיכרון הספרותי מסורתי . אף בשירת של"ג מורגשת ההתרוצצות בין מראה העיניים מתוך הפגישה הממשית עם נוף הארץ לבין זכרי פסוקים מקראיים 2 . השיר 'ציוך הוא דוגמה מובהקת לכך . לפיכך בולטת עוד יותר ההמחשה הציורית של הפרט הנפרד ב'יפו' של של-ג : מכאן גם הצלחתם היחסית של אותם משירי ציון , שבהם געגועי הגאולה מתקשרים עם הוויית העובדים בארץ , כגון 'המחרשה' של צונזר , שיר רצוף יסודות עממיים , שמורגשת בו הנגיעה במציאות ובשאיפה הממשית . כאלה הן שורות כגון : 'המגל הוא משכירי / התרנגול מעירי י השמש שעון קירי / ומנשבי - רוח צח . ' מעין זה אנו מוצאים אף מתוך השוואה של 'איגרת קטנה' לביאליק , על הפאתוס הלאומי שבו , עם הציורים המוחשיים בשיר 'בשדה , ' ואפילו אין מוחשיותם יונקת דווקא מתוך חוויית העבודה החקלאית בארץ ישראל . 2 וראה ש . הלקין : שירת ש . ל . גרדון ( עם שתר , תל אביב , תשט '' ז . (

מוסד ביאליק


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help