sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:11

ואכן היסוד החושיי בשירים אלה צנום ומדולדל , ודפוסים אסוציאטיביים ספרותיים הם השלטניים . ממילא אתה מוצא דפוסים שמקורם במקרא או בשירת ימי הביניים , ונתגלגלו גם לשירת ההשכלה . תמונות משירי ציון של רי יהודה הלוי , המשובצות בשירתו של מיכ"ל , חוזרות ומופיעות גם בשירי תקופה זו . אפילו בשירתו התמימה של דוליצקי , דומה קולטים אנו הד מצירופיו של ר' יהודה הלוי ' ) ואל תשיאך חכמה יוונית אשר אין לה פרי כי אם פרחים : ( ' אמנם שירתנו בימי הביניים אף היא מרוחקת למדי מן הממשות הטופוגראפית של ארץ ישראל , אך הרחק סמלי זה נשתלב היטב בכיסופים משיחיים דתיים . בשירת חיבת ציון הערטילאיות היא פאתיטית , משום שהיא בת לוויה דווקא לתנועה הקוראת להגשמת החזון בפועל ממש . ובכל זאת אפשר להבחין זעיר שם בנהייה למוחשיות , כשהיא נאבקת עם האסוציאציות הספרותיות השאובות מן המסורת . הדבר מורגש אפילו ביצירתם של משוררים שלא ראו את הארץ , והוא מתעצם בשיריהם של הללו שישבו בה זמן מה לפחות , כגון נ . ה . אימבר וש . ל . גרדון . אימבר בא לארץ ישראל בשנת תרמ"ג וכותב בה שירי התעוררות לאומיים , שירים השופעים אמונה בתשועת העם על ידי שיבה לעבודת האדמה , שירים לכבוד המושבות הראשונות , וקריאה להיחלצות פעילה בנוסח 'חרב לה' ולארצנו / בירדן

מוסד ביאליק


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help