sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

ולידע , אבל למרבה הצער , יכולה גם להיות חוויה של מסירת ידע חד-כיוונית , ההופכת את בן השיחה הצעיר לפסיבי או במקרה אחר , למי שמעוניין לרצות בתשובותיו את המבוגר , כאשר נחסמת בפניו ההזדמנות לחשיבה , לסקרנות ולגילוי . חסימה של דרכי התבוננות והחמצת הזדמנויות ללמידה עלולות להתרחש כמובן בכל שיח ושיג עם ילדים , כמו גם בהדרכה מוזיאונית , והדבר תלוי בין היתר גם בתפיסות מסוימות ומקובעות של הידע הנדרש לילדים על מנת שיוכלו להגיע אל היצירה . מטרתו של ספר זה היא להעביר את האחריות להנאה מיצירת אמנות אל הצופה עצמו . תהליך זה אינו קל ואינו קצר , הוא דורש מאמץ וזמן , אבל הוא תהליך מרתק המחזיר אל הצופה את יכולת ההנאה הישירה מיצירת אמנות ואת האפשרותשיצירהתפתחלפניודרךחדשהלהתבוננותבעולםשהואחיבוובעצמו . בספרה The pleasure of beholding - The visitor's museum היטיבה לתאר את החוויה הזאת אאוליה בוש מברצלונה : אמנים רואים מה שרוב האנשים מחמיצים . הם מסתכלים על העולם , וגם אם האובייקטים שאליהם הם מתייחסים נראים לנו בלתי-משמעותיים , הם הופכים את המבט שלהם על אובייקטים אלה למשמעותי עבורנו . יצירות אמנות הופכות להיות רגעים משמעותיים בהיסטוריה של הבנת המציאות שלנו . אמנים יכולים להפוך את המציאותי גם למציאותי וגם למשמעותי . הטעם שאמנות משאירה אחריה הוא של תחושה פילוסופית עילאית . האמנות נותנת את התחושה שהמציאות – גם אם נראית לנו מוכרת ונתפסת דרך חיי היום-יום שלנו - יכולה תמיד להפתיע אותנו . זאת ההרגשה שהעולם שבו אנו חיים תמיד יהיה עבורנו מסתורי , ושכל יצירת אמנות חדשה אמיתית תרחיב את הראייה שלנו ותעמיק את ההבנה שלנו . ) Bosch , 1998 : 208 (

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help