sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:9

הקדמה באיזה אופן נתרמים ילדים מהתבוננות באמנות ? כיצד צריך להתנהל מפגש של ילדים עם יצירות אמנות ? לשאלות אלה יש , כפי הנראה , יותר מתשובה אחת . יהיו שיאמרו שאמנות נוצרה למען מבוגרים , ולכן אין כל סיכוי שילד , שהוא חסר ניסיון חיים ומטען תרבותי חיוני , יוכל ליהנות ממנה או להבין אותה . יש הסבורים שיצירה אמנותית שילדים יוצרים בעצמם חשובה עשרת מונים מהתבוננות ביצירה מוגמרת של אמנים בוגרים . אחרים מאמינים שהתבוננות ביצירת אמנות היא חלק בלתי-נפרד מעולם התרבות , והילד צריך לפגוש עולם זה כבר בצעירותו , כצרכן אמנות לעתיד . לדעתם של מחנכים מסוימים , התבוננות באמנות עשויה דווקא להשפיע לטובה על היצירתיות של הילדים עצמם . הדעות בעניין זה רבות ולעתים חלוקות . כך או כך , לכל המעורבים בדבר , הן הצופים הצעירים או המבוגרים והן אלה שמדריכים אותם , יש אולי מכנה משותף אחד – האמונה כי לשם צפייה באמנות נחוץ ידע , רקע קודם ושליטה בשפת האמנות , שפה שיש לרכוש . ואכן , המשפט “ אני לא מבין / מבינה כלום באמנות" נשמע לעתים קרובות כאשר מפגישים קהל רחב - לא רק ילדים - עם יצירות אמנות . ניתן להסיק מכך כי הבנת יצירה תלויה ברמת הידע של הצופה . מיטיב לתאר זאת אחד מאתרי האינטרנט ללימוד אמנות דרך הרשת : “ אם האינטרס שלך בהתבוננות באמנות הוא פשוט הנאה אישית , ידע נרחב של תולדות האמנות והבנה של המרכיבים הציוריים , כמו קומפוזיציה , טכניקה , יעזרו לך להעצים את ההערכה לאמנות ויגבירו את ההנאה שתפיק מהתבוננות באמנות" . ( www . artyfactory . com ) ספר זה נולד מתוך אמונה שונה . טענתי העיקרית היא שהנאה מושכלת מאמנות בת-זמננו איננה חייבת להיות נחלתם של הידענים בלבד . אני פונה בספר זה אל הקהל הרחב או אל מי שמדריך אותו , כמו גם אל מי שמדריך ילדים במפגשים עם יצירות אמנות , ומנסה להציע כלים בסיסיים ליצירת דיאלוג עם יצירת אמנות בת-זמננו , גם כאשר אין כל " מקצוען" בסביבה , אין מידע נלווה ,

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help