sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:6

אנשים רבים ליוו אותי בדרך הזאת , ודרך הדיאלוג המתמשך עמם התגבשו ההבנות המוצגות בספר זה - צוות אנשי החינוך בביתן הלנה רובינשטיין ובמוזיאון תל-אביב לאמנות , אנשי “ סל תרבות ארצי" והאמנים העובדים במסגרת זו , עמיתיי במדרשה לאמנות יחד עם מאות סטודנטים שתרגלו הדרכות דיאלוגיות ברמות שונות . אזכיר גם את בני משפחתי , שהיו לא פעם בני שיח בתערוכות אמנות , והאירו את עיניי בהתייחסויותיהם היצירתיות . תודה מיוחדת למכון מופ"ת , ובעיקר לד"ר יהודית שטיימן , על הנכונות ועל התמיכה בהוצאה לאור של הספר . תודה גדולה למירב כהן-דר על עריכה לשונית דקדקנית ורבת השראה , ולבלה טאובר - על העיצוב הנאה של הספר . רוב תודות לד"ר גליה בר אור , מנהלת ואוצרת המשכן לאמנות בעין-חרוד , על העידוד לכתוב את הספר ועל קריאת כתב היד החל מניסוחו הראשוני , ולד"ר טלי גביש , מנהלת אגף הנוער של מוזיאון ישראל , שהערותיה החשובות עזרו להתוות את ניסוחו הסופי . ולסיום - סיפור קטן . בשנת 1989 התקיימה במשכן לאמנות בעין-חרוד ביאנלה ראשונה לצילום . ביקרתי שם עם בני שהיה אז בן חמש . סיירנו יחד בתערוכה , ואני הפניתי אליו שוב ושוב שאלות סגורות ומנחות . על תשובותיו הנבונות הגבתי במילים מעודדות בנוסח נכון או יופי . כאשר יצאנו מהמוזיאון פנה אליי בני ואמר : “ אם את אומרת לי שמשהו נכון , זה סימן שאת יודעת את התשובה . אני מבקש ממך שאף פעם לא תשאלי אותי שאלה שאת יודעת עליה את התשובה . " בכך ניסח את גרעין ההדרכה הדיאלוגית - לא שואלים שאלה שהתשובה עליה ידועה מראש , אלא שואלים כדי לחפש יחד תשובות אחדות . נראה שבאותו רגע " היסטורי" נולדה בי ההבנה הראשונה , שהובילה עם השנים למה שמכונה בספר זה 'הדרכה דיאלוגית . ' רחל שליטא תל-אביב 2012

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help