sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

ג . אפשרויות יישום השיטה בארץ ציינתי לעיל שמורתי הראשונה לפיתוח קול , לולה שנצר , הזכירה את ספרו של היי – אם כי לא תמיד בנימה חיובית לגמרי . את הספר עצמו הכרתי לאחר שאישי מריו ( מאיר ) יעקבי סיפר לי על אודות השיטה . הוא למד משחק בגרמניה , והייתה לו דעה חיובית ביותר על האפשרות לטפח את ההגייה באמצעות תרגילים אלה , על יעילותם הרבה ועל ההנאה שהם מסבים לתלמידי משחק . קריאת התרגילים ודקלומם עזרה גם לי לפתח את הגיית הגרמנית שלי ( נזקקתי לכך בביצוע הליד הגרמני ובהוראתו ) ואף להבין טוב יותר את חוקי ההגייה בגרמנית . עד מהרה התחלתי לחבר תרגילי הגייה בעברית שהתבססו על אותם העקרונות . השתמשתי בתרגילים האלה במקרים של בעיות הגייה ( כמו למשל לשנון או שפתות של העיצורים השורקים ס , ז , ש , צ ) או בעיות קול בולטות אצל התלמידים , כמו גם לצורך תרגול עצמי . עם הזמן נוכחתי בנכונות מסקנתו של היי : תרגול ההגייה סייע לתלמידים לא רק בהגייה טובה וברורה יותר , אלא גם בשיפור האיכות הקולית בכללה , ובפרט בזמרה . בכמה מקרים הגיעו אליי תלמידות אשר סבלו מבעיות בריאותיות במיתרי הקול , כמו למשל אי-סגירת מיתרים ( בריחת אוויר ) ויבלות על המיתרים . את התלמידות האלו שלחתי לקלינאי תקשורת , ובד בבד התחלתי לתרגל יחד אתן בשיעורים באמצעות התרגילים שחיברתי והטכניקות אשר למדתי ממורתי השנייה לפיתוח קול , מרים גרוס-לוין ( מרים למדה ריפוידיבור ] speech therapy [ באנגליה . ( מובן שמסקנותיי אינן מדעיות : אוכלוסיית המחקר כוללת רק את תלמידותיי . עם זאת , הייתה גם קבוצת ביקורת – במקרים מסוימים טענו ( או רמזו ) התלמידות כי הן מסתפקות בסיועם המקצועי של מרפאי הקול , ואילו אתי הן מעדיפות לעסוק רק בזמרה . בדרך כלל התוצאות היו ברורות : ( א ) אלו שהיו בקבוצת ביקורת והסתייעו בנושא התפקוד הקולי 6 עוד בנושא זה בפרקים הבאים . 7 אני אבחנתי את הבעיות , ורופאי אף , אוזן וגרון אישרו את אבחנותיי . האמנותית . בהיותו מורה לזמרה הציע בספרו הצעות לשיפור האיכות הקולית , ובפרט לפתרון בעיות אופייניות הקיימות בקרב תלמידי זמרה ומשחק .

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help