sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

הנשימה והתהודה ועל אותו " הטון הטבעי" ( וסביבתו . ( הוא חיבר תרגילים , מעין דקלומים מחורזים הכתובים בקצב מדויק וקבוע ; בכל תרגיל הוא התמקד באחד ההגיים או בצירופי הגיים מוגדרים ומוגבלים . הדקלום מתבצע בקצב אחיד תוך כדי שימוש במנעד צלילי הדיבור והקפדה על צליל יציב , על זרימה קולית ונשימתית טובה ועל הפקה טובה של ההגיים החוזרים . לפני העיסוק בכל הגה עמד היי על תכונותיו , על האופן הנכון של הפקתו ועל הקשיים שעלולים להיווצר הן בהפקה עצמה של ההגה , הן בקשרים שבין ההגה לבין הגיים אחרים . נוסף על כך הוא ניסה למצוא תכונות אימננטיות , כלומר תכונות הבעתיות ומשחקיות הטבועות בהגיים עצמם או בקבוצות הגיים מסוימות . היי סבר כי אמצעים הבעתיים אלה הם אוניברסליים . לדעתי , מסקנותיו של היי מתאימות להגיית השפה הגרמנית ויכולות לעזור לאלה המבקשים לבצע שירים אמנותיים בשפה זו . עם זאת לכל שפה יש היגיון פונטי-הבעתי משלה , ולכן רק חלק מחוקיו של היי מתאימים לשפה העברית . התרגילים שכתב היי התאפיינו לא רק בהתמקדותם בהגיים , אלא גם בשעשוע הרב שאפשר להפיק מהם במהלך התרגול ( וזאת למרות המכניות הקצבית שלהם . ( הודות למשחקיות ולגיוון ההבעתי והתוכני שלהם היו התרגילים האלה עד מהרה לבסיס מוצק לבניית יכולת ההגייה , הזמרה והדקלום , כמו גם לשכלול יכולת ההבעה המשחקית , האמנותית והרגשית בעת הביצוע . לאחר שסיים היי לעסוק בפרוטרוט בהגיים למיניהם , הוא עבר לעקרונות הדיבור האמנותי הפומבי . הוא עסק בהדגשות הנכונות ובהטעמות של כל מילה , משפט וקטע , כמו גם בבניית קצב הדיבור הנכון אשר יוצר את ההבעה 4 מורתי הראשונה לפיתוח קול , לולה שנצר , הושפעה משיטה זו ; עם זאת היא טענה 5 הכוונה היא לצד האסתטי של הדקלום או הקריאה ( רציטציה , ( לא לרטוריקה .

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help