sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:11

בדקלומים שווי הגיים ( כלומר כאלה שהגה אחד חוזר בהם פעמים רבות ) בעלי קצב קבוע . יוליוס היי גילה כי לאחר שתלמידיו פעלו בהתאם לשיטתו , חל שיפור בולט ביכולת הקולית שלהם ובפרט בזמרתם ; מסקנתו הייתה שהדבר מלמד כי על הזמרה לנבוע מטון הדיבור . דיטריך פישר-דיסקאו – בעיני רבים זמר הליד , Lied ) השיר האמנותי הגרמני ) הגדול ביותר במאה – 20-ה מעריך כי היי הגזים בשאיפתו זו , ( Fischer-Dieskau , 1985 : 387-388 ) אך גם המתנגדים הרבים שקמו להיי אינם יכולים להמעיט בחשיבות הקשר הקיים בין הדיבור לבין הזמרה . כמו כן מציין הזמר הנודע כי אין להתכחש לכך שהיי יצר שיטת הוראה מוצקה , כזו שנבעה מסיכום עבודותיהם של מורים רבים ( היי היה המדריך הקולי בחלק מן ההפקות הראשונות של האופרות של וגנר . ( בעת הוראת זמרה לתלמידיו מצא היי כי העבודה הנהוגה בנושא ההגייה ( בדרך כלל זו כללה את דקלום הטקסטים של השירים המושרים ) לא הניבה תוצאות משביעות רצון . גם אם הצליחו התלמידים לדקלם היטב או לבצע בהצלחה את התרגילים הקוליים המושרים ( בדרך כלל עסקו אלה בתנועות בלבד , ( הרי בזמרה עצמה בלטו בעיות הגייה ; אלה חיבלו בזרימה הטובה של הזמרה ובאיכות הקולית שלה . הדבר הניע אותו לחשיבה על הצורך בעבודה רצינית ויסודית יותר בתחום זה . מסקנתו הייתה אפוא כי בעת התרגול יש להתמקד בעבודה אינטנסיבית שעניינה בכל פעם הגה דומיננטי אחד בלבד ; הודות לכך אפשר למצות בעת הדקלום את אופיו של ההגה ואת הקישורים שלו עם ההגיים האחרים . בעבודתו החל היי בתרגול תנועות ( vowels ) והמשיך בעיצורים . ( consonants ) מובן שהיי לימד גם טכניקות זמרה , נשימה ותמיכה ואת השימוש במשלבי הקול ( רגיסטרים ) למיניהם , אך הוא סבר כי על מנת להגיע לאיכות קולית טובה יש לצאת מנקודת התחלה של " טון הדיבור הטבעי . " תחילה הוא חיפש את הצלילים שהפקתם דורשת מהזמר או מהדובר את המאמץ הקטן ביותר . מהצלילים האלה הוא החל לפתח דקלום בקצב אחיד , וזאת תוך כדי הקפדה על Hey , 1971 : 15 3

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help