sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:11

שליחות ומצווה ( בעיקר כך המרפאים למיניהם , ( העומדים מעבר לכל שיקול כלכלי . יש שיהיו מוכנים בנסיבות מסוימות לפתוח את ביתם ולקבל את פני האורחים , לפי מיטב מסורת האירוח המזרחית , אך אחרים , ואלה אולי הרוב הגדול , יעדיפו שלא להיחשף בפני "זרים , " מה גם שספר זה עלול להביא נהירה "המונית" לפתחם ... * * * הספר אינו מתיימר להקיף את כל האומנויות ובעלי הדבר בכל הכפרים , ואותם שהוכללו כאן הם רק חלק מייצג לציבור זה . תחומים רבים עדיין פתוחים ללימוד ולמחקר . אנשים , כידוע , בני חלוף הם . כמה וכמה מגיבורינו הגיעו לגבורות ועוד כוחם באומנותם , אך לא לעולם חוסן . הנה , למשל , מוסה חוראני , קולע הסלים מדיר חנא , הגיע כבר לגיל 102 למניין האומות , עד . 120 כמעט כל האומנים ובעלי הנסים יסרבו לקבל תמורה בכסף , אך הם יהיו מוכנים ל"התפשר" על "שווה כסף . " "על כל צרה שלא תבוא , " נצטייד במתנה צנועה , או במתנות , על פי היקף הביקורים . כותב שורות אלה , למשל , מצטייד במעט פרי משק מפירות העונה . אך כמובן הכל פתוח ליוזמה והאפשרויות אין סופיות . את המתנה כדאי להגיש בשלב מוקדם למדי ( אך לא ממש במפגש הראשוני , ( ולא להמתין לסיום . בעת הביקור יש לנהוג בנימוס , בכבוד ובאורך רוח ולהקדיש למארח את הזמן הדרוש . על פי רוב , לא תיתכן שיחה או סיור בבית היוצר בטרם יוגש הקפה , הכנסת האורחים היא עניין ראשון במעלה . אצל המרפאים ויודעי החץ הדברים עשויים להיות שונים במקצת . לעתים יימצא במקום בעת הטיפול לקוח השוטח את בעיותיו , ואנו נאל ץ להמתין בסבלנות עד ליציאתו מן המפגש . לביקור למרפאים ועושי הנפלאות ראוי לבוא עם סיפור אמיתי על בעיה אישית כלשהי . כל דרך אחרת להכרת הנושא , לא תצלח . כמן כן יש לקחת בחשבון , כי הביקור עשוי להיקטע על ידי ביקורי פציינטים נוספים . ידיעת השפה הערבית חיונית , אך חלקם של גיבורינו דובר עברית ברמה זו או אחרת , ובעת הביקור יגיחו מיד , אי מזה , כמה בנות ובני המשפחה שישמחו לסייע בשיחה . לנשים יתרון מסוים בכך שתוכלנה לשוחח בחופשיות עם נשות המשפחה והכפר , אין להעמיס מבקרים רבים מדי על אותו אומן , בפרט אם הוא בגיל מתקדם , ואין להעלות על הדעת ביקורי קבוצות גדולות , כגון טיולי בית ספר או ביקור באוטובוסים . מספר המבקרים המקסימלי לא יעלה על 5 איש , וגם אז הצלחת הביקור איננה מובטחת כלל ( העניין שונה לגבי האומנים המסחריים , שהם מיעוט בספר זה . ( על המבקר לזכור , שלא מדובר ב"אתר ביקורים ותיירות , " אלא באנשים חיים , בעלי רצונות ומאוויים משלהם , שהם בבחינת "שביית חמדה אחרונה , " לעולם שהולך ונעלם .

הוצאת ספרים אריאל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help