sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:10

( בתחומי הקו הירוק ) אין נוצרים ואף לא אומנים . כדי לדייק נציין , שמדובר בנוצרים בכפרים . אוכלוסיה עירונית נוצרית אכן קיימת ביפו , בלוד , ברמלה ועוד , והיא שונה מזו הכפרית . ואף אם במוקיבלה שעל סיפה של ג'נין יש עדיין קהילה נוצרית זעירה , הרי שאין הם אומנים כלל ועיקר . מחייתם היא על הקרקעות בכפר . ב . האמנים הם הדרוזים ( הסופרים , משוררים , ציירים ובו , ( ' ורק בגליל ובצפון הכרמל , כאמור . ישנם , כמובן , גם רבים אחרים , אך הדרוזים בולטים בתחום זה . ג . ה"טביב השעבים" ( המרפאים העממיים ) הם הבדווים הצפוניים . ד . ה"סיחרים" ( השיח'ים , עושי הנפלאות ) רובם מוסלמים מכפרי הצפון ( עם הסתלקותם מן העולם של השיח' אידריס והשיח' אחמד ז"ל מבקע אל ע'רביה התחזקה עובדה זו ביתר שאת . ( ערב רב זה של עדות קיים בגליל בלבד . ביהודה ושומרון מרכזי האומנות הם בעיקר בדרום מזרח הר חברון , ביעבד וכן בעזה . מעמדם ומקצועותיהם של הנוצרים שונים מנוצריי הגליל , וכללית — רמת העבודות נופלת , בדרך כלל , מאיכות מוצרי הגליל . משנת , 1967 בעת שהגליל נחשף למוצרי יהודה ושומרון הזולים , נטשו מרבית אומני הגליל את אומנותם . ואין לכך המשך . עם הספר הראשון באה לעולם גם תרבות טיולים חדשה , הטיול אל "נופי האדם . " הספר "אומנים , מרפאים ועושי נפלאות בגליל" הפך עד מהרה למדריך טיולים . בדיוק לכך נתכוון המשורר : הדרך היחידה להחזיר עטרה ליושנה היא לחשוף , לפקוד ואולי אף לקנות ממוצריהם או שרותיהם של האנשים ועל ידי כך להשיב מעט עטרה ליושנה . " חדר ההמתנה" של הטביב השעבי ( המרפא העממי )

הוצאת ספרים אריאל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help