sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:10

שרבים מהרעיונות המרכזיים באסלאם - האמונה באל אחד , בורא שמיים וארץ המודיע רצונו לברואיו על ידי שלוחיו - נביאיו , ביום הדין ובאחריות המוסרית של האדם למעשיו , שורשיהם נעוצים בנצרות וביהדות . קדושתה של ירושלים היתה חלק ממורשת משותפת זו ליהודים ולנוצרים . ואמנם , כיוון התפילה המקורי ( ה"קיבלה ( " לא היה תחילה למכה אלא לירושלים - "אולא אל קיבלתיף ( הראשונה מבין שתי הקיבלות . ( לא כאן המקום לדון במקור כיוון התפילה לירושלים ובשינוי הכיוון למכה בהמשך , וקיימת ספרות עשירה על נושא זה . לענייננו חשוב פסוק 1 , 17 בקוראן המדבר על מסע הלילה של מוחמר ; "ישתבח [ אלוהים ] אשר הסיע את עבדו לילה מן המסגד הקדוש אל המסגד המרוחק , אשר ברכנו את מעגלו למען נראה מאותותינו כי הוא השומע והרואה . " רבות נכתב על משמעותו של פסוק זה . לדעת רוב החוקרים מדובר במסע נבואי למקדש שמיימי . רעיון המקדש השמיימי ידוע במסורות היהודית והנוצרית , והוא קשור לירושלים של מעלה . הוא אומר שקיים קשר כלשהו בין המסורת בדבר מסע שמיימי של הנביא לבין ירושלים של מעלה . אולם לא הכוונה המקורית של פסוקי הקוראן היא החשובה לענייננו , אלא דברי כיפת הסלע בהר הבית , מקום העליה של מוחמר לשמיים במסורת האסלאם

הוצאת ספרים אריאל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help