sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:10

למן העשור השני השתנה המראה , ובהדרגה הפכה המנורה לסמל מרכזי בכרזות . כך כרזת יום העצמאות תשכ"ב בעיצוב אליהו ורדימון , הכרזה מתשכ"ג בעיצוב פאול קור , וזו מתשכ"ד בעיצוב קופל גורבין , שבכולן מופיעה המנורה כסמל ריבונות . בשנת העשרים למדינת ישראל , שחגגה את ניצחונה המפואר במלחמת ששת הימים , שהתבטא גם בשיבה לאתרים היהודים הקדושים , עוצבה הכרזה בידי קופל גורבין , כפרוכת שבמרכזה שני אריות המשמשים בסיס למנורת שבעת הקנים . משתלבים בה מסורת עיטור חפצי קודש בקרב יהדות מזרח אירופה , כמו גם אזכור לציור ולאיור כתבי קודש . איור דומה מעטר כתב יד של חומש מבוואריה משנת , 1300 השמור במוזיאון ישראל . כרזת תשל"ב , שעוצבה בידי אשר ציזר , מתארת פרוכת ובמרכזה מנורת שבעת הקנים . בסיסה דומה לזה של מנורת שער טיטוס , והיא מוקפת ריבועים ובהם מגיני דוד . בשנות השמונים אנו עדים לשיבה לסמלים יהודיים מאחדים נוספים , כמו המגן דוד - סמל יהודי מובהק ובלעדי של המאות האחרונות , שזכה לתנופה חזותית רבה למן ראשית הציונות , דווקא משום שלא היה עמוס במשמעויות רבות כמו מנורת שבעת הקנים . דיאלוג חזותי בין מגן דוד למנורה איפיין את הגרפיקה הציונית , גם . 10 כרזת יום העצמאות תשמ"ה . עיצוב גדעון שגיא . 9 כתת יום העצמאות תשמ"א . עיצוב גורדון דרבי

הוצאת ספרים אריאל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help