sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:9

הראשון , שהוגשו לתחרות השנתית . הובלטה בהן מנורת שבעת הקנים כסמל המובהק ביותר לישראליות . לא כך היה הדבר בכרזה הרשמית שהופקה בעשור ראשון , שבו הועדפו תבניות אחרות , ונראה שבחשיבה הממלכתית של הוועדה הבוחרת הועדפה מנורה בעלת קונוטציה ציונית 'כמו תנ"כית , ' רחוקה מאזכור ומפרשנות מסורתיים . יצירת עבר תנכ"י וחיבורו להווה באמצעות מערך של דימויים נתקיימו למן ימי 'בצלאל , ' בראשית ההתעוררות הלאומית ויצירת ביטוייה החזותיים . עיצוב מעין זה בלט בכרזת תשי"ד , בעיצוב 'רולי' ' ) רוטשילד את ליפמן . ( ' הרכיב המרכזי בכרזה , העשויה בטכניקת הפוטומונטאז , ' כולל מבנה אבן ובו שש לבנים המונחות בנדבכים . מתחתו מופיע סורג עתיק מבית הכנסת באשקלון . הוא כולל עיטור עשוי בתבליט של מנורה בעלת שבעה קנים . למנורה שלוש רגלים ולצדה לולב , אתרוג , שופר וורדות ( רוזטות . ( מעל הלבנים צומח ענף זית בעל שישה עלים , כמספר שנות המדינה . דגם המנורה , היה אחד הסמלים היהודיים המובהקים בבתי כנסת עתיקים שנתפסו כמקדש מעט מאז החורבן , וכקשר יהודי עתיק המחדש ימיו . הבלטתה משכה לפרשנות של משהו עתיק , שעיקרו לא בדיוק הכרונולוגי המוחלט , אלא בזיכרון ישיבה עצמאית בארץ ישראל הקדומה - חיבור ציוני מתבקש המגשר מעל אלפיים שנות גלות והתרפקות על הארץ . . 7 כרזת יום העצמאות תשכ"ח . עיצוב קופל גורבין . 8 כרזת יום העצמאות תשל"ב . עיצוב אשר ציזר

הוצאת ספרים אריאל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help