sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:8

הפקת כרזות ובהן גבו כרזות יום העצמאות הייתה לאחר קום המדינה המשך למסורת מימי המנדט . לכרזה זו הייתה חשיבות רבה כסמן נוסף של הריבונות הישראלית ואמצעי להבנייתו של יום העצמאות . כל כרזות יום העצמאות בעשורים הראשונים הופקו לאחר תחרות בין מעצבים שונים , שכללו גרפיקאים מקצועיים , כמו גם אזרחים מן השורה . יעידו על כך ההצעות הרבות שנשלחו מדי שנה לוועדת התחרות , שהשתמרו בגנזך המדינה . למן שנות השבעים , הנחתה ועדת השרים לענייני טקסים וסמלים את מרכז ההסברה באשר לנושא השנתי ביום העצמאות . מרכז ההסברה פנה לגרפיקאים , מעצבים ואנשי מקצוע להצעות גראפיות בנושא השנתי , שאחת מהן נבחרה להפקת הכרזה . כרזת תש"י הבליטה את אודם פרחי הכלנית המשתלבים במנורת שבעת הקנים של סמל המדינה . סמל המדינה שעוצב הפעם בידי האחים שמיר , שב והופיע בכרזת תשט"ז - השנת השמינית להכרזת המדינה . הסמל שעיצבו , ובמרכזו מנורת המקדש החקוקה בשער טיטוס , הובלט מאוד גם בבולים שהופקו בעשור הראשון כסמל לריבונות . המסר הסמלי המאחד בלט גם בעשורים הבאים . מנורת שבעת הקנים הופיעה ברבות מכרזות יום העצמאות כסמן עיצובי מרכזי , לא תמיד כדגם מדויק של סמל המדינה . העדר סמל מדויק , הרחיב מאוד את הקונוטציה היהודית המסורתית שבפרשנות למראה המנורה . מראה דומה התקיים ברבות מההצעות לכרזות העשור . 5 הצעה לכתה שלא נתקבלה . תשי"ד . 6 כרזת יום העצמאות תשי"ד . עיצוב 'רולי' ( רוטשילד את ליפמן )

הוצאת ספרים אריאל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help