sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:9

מרי בליאן אינה מנהלת דיאלוג עם מסורת ציורי הקיר המהפכניים בעולם , או אלה של ציירי ליון . כארמנית החיה בירושלים , היא עובדת במסגרת מורשתה עתיקת היומין . הציור מציג פנורמה קוסמית ואידילית , שאינה מתייחסת למציאות העירונית התוססת סביבה - כציורי קיר 'עירוניים' אחרים . ים ויבשה מאוחדים בקו אלכסוני מתנועע , המתמשך לאורך היצירה כולה , כאשר זו בנויה בין שני דימויים ממוסגרים ותוחמים של עץ תמר ועץ ברוש , מלווים בעצי לימון ורימון , בפרחים ובצמחים אחרים . אלה מאוכלסים כאיילים רועים באחו ובציפורים מקננות בצמרות העצים . זוג טווסים פרושי מניפה מוצבים בתחתית התמונה , בעוד שמניפתו של טווס שלישי מהווה את מוקד היצירה . בים דגים מעופפים , ליד דימויי שתי אניות עתיקות יומין . בעוד שגזעו של עץ התמר מתנשא באלכסון מהיבשה וצמרתו מתפרשת על פני הים , צלליתו הארוכה של הברוש , המתעקלת על רקע הים , ממוסגרת למעשה בצבעו הכחול . לדימויי הברוש והתמר מסורת ארוכה בנושאם משמעות סמלית של נצח וחיים . הם מוצגים פעמים רבות כדימוי מרכזי באמנות הקבורה של הנצרות הקדומה , ובפסיפסי קיר של כנסיות נוצריות קדומות ברומא , ברוונה ועוד . בימי הביניים המאוחרים יותר , במאה ה 2 ו , מופיעים דימויי העצים בפסיפסים בכנסיות ובארמונות הממלכה הנורמנית בפלרמו ומונראלה , בכנסיית סאן מרקו בוונציה ועוד , ובהמשך גם בציור האסלאמי . במסורות אומנותיות אלה משמשים דימויי עצים המתוארים ללא תנועה , כרכיב איקוני , מכתיב , המהווה ומסמל נוף מורכב . מרי בליאן בחדר עבודתה

הוצאת ספרים אריאל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help