sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:8

מכה ושוטף את לוס אנג'לס . סגנונות הציור הם רבים ; חלקם חושף את רישומם הבלתי נמחה של ציורי הקיר המקסיקאים , ואילו אחרים מדברים בשפת הפלקטים לסרטי קולנוע . המשותף לציורים הוא רצונם להיות אמנות פומבית ומתקשרת , להוות אבני דרך לאזרחים במסעות היום יום שלהם בעירם , וללוותם בדרכיהם הקשות . בירושלים נקראה קבוצת ציירים מליון שבצרפת , המתמחים בציורי קיר עבור ערים רבות בעולם , לקשט את פני העיר . הציורים המלבבים שיצרו הם מלאי חן ואהובים על תושבי ירושלים . כך למשל , הציור במחנה יהודה המתאר את דוכן הפלפל ונופי השכונה . ואנו שומעים שציירים ישראלים יציירו גם הם בעתיד בעיר . ההקשר השני בו תידון תמונת האריחים של מרי בליאן , הוא המורשת עתיקת היומין של תמונות אריחים המתקיימת בירושלים זה כתשעים שנה , מאז שיובאה אליה בידי האומנים הארמנים שבאו מעירם קוטחיה שבתורכיה . עבודתה של מרי בליאן שהיא ילידת ליון וחיה בירושלים , בין ביתה בבית צפפה , לבית המלאכה בדרך שכם , לרובע הארמני בעיר העתיקה , הוזמנה במסגרת פרויקט ציורי הקיר לעטר את חזות פני העיר .

הוצאת ספרים אריאל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help