sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

להדריך סיור : הגליל התחתון בדוגמא ארנון סופר את ההכנה לסיור יש להתחיל בשלוש שאלות : . K מי הקהל ? ב . מה מטרת הסיור ? ג . כיצד מוציאים לפועל את הסיור ? נדון בשלוש שאלות אלה ונשלב דוגמאות , בעיקר מסיור בגליל התחתון . מי הקהל ? זוהי שאלה מכרעת שתכתיב את התשובות לשתי השאלות הנוספות . אפשר להציג את סוגי הקהל על ציר שבקצהו האחד קבוצת אנשי מקצוע היוצאים לסיור לימודי בתחום עיסוקם , ובקצהו השני "עמך , " אנשים לא משכילים , היוצאים לטיול בנסיעה וישמחו לשמוע על מה שנראה לצידי הדרך . בין שניהם נמצא רוב רובו של הציבור , קהלים משכילים , היוצאים לסיור לשם הרחבת ידיעותיהם בנושאים שאינם בתחום עיסוקם . קהל זה הוא הצרכן העיקרי של חברות התיירות ושל קבוצות חובבי הטבע וידיעת הארץ , ובו הולך וגדל במהירות מספרם של הגימלאים מהמעמד הבינוני . קהל זה כבר סייר בחלקי עולם שונים , וקנה כבר את כל ה'מציאות . ' הם סקרנים ומעונינים ללמוד ולהשכיל ושמחים לבקר במקומות לא שיגרתיים , בארץ או בעולם . במאמר זה נתייחס לקהל זה , המרכיב את רוב קבוצות המטיילים . כאמור , זו קבוצה סקרנית ויודעת לשאול . רבים מגיעים לסיור לאחר שהכינו עצמם במידה זו או אחרת , והם מצפים שהמדריך יוסיף על הידע המצוי בספרי ההדרכה הרגילים . מה מטרת הסיור ? על המדריך לברר את הרכב הקבוצה המודרכת ועל פיה להחליט כיצד להכין את הסיור : האם יכלול הסיור נושאים מגוונים , דוגמת ערים , מרחב פתוח , ארכיאולוגיה , בוטניקה , או שמא יתמקד בנושאים בודדים , או אפילו בנושא בודד ? לעתים המדריך מחויב לכותרת שתחתה נמכר הסיור לציבור : "פריחה בגליל , " או " חפירות חדשות בירושלים . " במקרים אחרים בידי המדריך החופש להחליט על גישת הסיור ומטרותיו , מתוך מספר גישות / מטרות מקובלות . ברצוני להתייחס לאפשרות השניה . גישת הסיור יכולה להיות גישת ידיעת הארץ , שיש הקוראים לה 'הסיור הקלאסי , ' או גישה רגיונלית ( מבית מדרשה של הגיאוגרפיה , ( הדרכה תוך הדגשת נושא מרכזי אחד ( לפי בקשת הקבוצה או לפי אופיו של האזור המסויר או משיקולים מתודולוגיים , ( או הדרכה בגישת הלימודים האזוריים . ( Area Studies )

הוצאת ספרים אריאל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help