sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:319

כמאורע או חוויה , אפוסטפריורית , אמפיריציסטית , המייצרת תפיסה דואלית . אמנם המדע , מהאפיגנטיקה לפיזיקת החלקיקים , נשען על עובדות תוצאתיות , אך ככל שמסך הידע נפתח , עולות שאלות חדשות על התרחשות המציאות בפרטי פרטיה . טענתה הבסיסית של התפיסה החדשה היא שההתרחשות ההווה היא התהוות הנמשכת והולכת ממצב היחסים הרוחשים במרחב , בהתרחשות עצמה פנימה ובהיותה בהכרח פתוחה , בשילוב עם כלל המרחב . המרחב הוא מטריקס של משמעויות דינמיות . המשמעות מייצרת הרבה מאוד סוגים של פעילויות אפשריות בהתרחשות האירוע , וזיהוי n Critical Points הינו בהשתנות ההתרחשות כנסתרת , נמשכת והולכת , כפי שראה בהתבוננותו הצלולה שלמה אבן גבירול : "ופועל הבל בלי בלי . " דהיינו , היחס הוא הוא אפשרויות הפעולה , כאשר סימנו המושגי הגנרי אינו מובל בכלי אונטולוגי מוכר , אלא אנו רואים ויודעים את החמרתו לפעילויות קונקרטיות במציאות האונטולוגיה של חומר אנרגיה , בממשות בפועל . לכן התפיסה המתבוננת במציאות כרוחשת , הווה נכוחה , מאפשרת את ראיית המשך של ההתרחשות ואת מניפת אפשרויותיה . בפועל , על פי תפיסת המציאות הקיימת אנו מכירים בחוסר האפשרות כאשר קיים פער בין הרצונות לבין המציאות . בעוד שעל פי תפיסת מציאות לפי עקרון המשמעויות הפועלות , הפער מצטמצם לראיית התרחשות ה"אני" בפועל אל מול האפשרויות בפועל , ומתפיסה זו מתאפשרת בחירת הפעולות האפשריות תוך קבלת אחריות . הפער בין ציפיות למציאות נוצר מתוך התפיסה הדואלית - מתוך זה שהשלווה והאושר שלי הם מחוצה לי ; הטוב יותר והאושר נתפסים כנגזרות של " שלם יותר ; " הטוב והאושר שלי נפגעים כתוצאה מ ,... דרך משהו או ממשהו , או כמקובל " , למה לי " , " ... מה הסיבה ... זאת התוצאה . " הראייה 233 שלמה אבן גבירול , כתר מלכות , ירושלים , , 1948 שיר כז , עמ' כג . 234 ראו מכתב י"ג של לוציוס אנאוס סנקא , כתבים נבחרים ( תרגום : א . קמינקא , ( תל אביב , , 1962 עמי . 169

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help