sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:318

מחפש את המשך המוחשי שהכול נוצק שם בלי הרף יציקה חדשה מעיקרה ... את פרוטרוט הממשות יתיימר להנהיר , ולא עוד את המכלול בלבד"ממשות שהיא נמשכת והולכת מבפנים . " אך הוא לא ראה את התרחשות המציאות כמרחב אימננטי אינסופי של משמעויות פועלות , המאפשר הסבר לפרטי פרטים של ההתרחשות הקונקרטית של תופעה במרחב . המשמעויות הפועלות , היחסים המושגים הגנריים , מהוות סוג של תכונות , כמו תנועה , חומריות , חושניות , צורה ושכל ( כמפורט להלן , בנספח , ( 'ב הרוחשות בסינכרון ביחס עצמו ומהוות פוטנציאלים לפעולה , אפשרויות פעולה המותמרות לפעילות קונקרטית בתופעה , כמבואר באריכות ב"תורת המחוללים . " וכך , המשך המשתנה והנמשך תוך חירות פנימית אימננטית בהתמדתם של משמעויות לפעולות קונקרטיות , הוא הוא המשך של התרחשות התופעות , הוויות ממשיות , קונקרטיות , בהתאם למצבן במרחב . אין צורך בהסבר תיאולוגי של שכל חושב או אלוהות מכוננת המעורבת בעיצוב המציאות . עם זאת , היות המציאות התרחשות אפשרית ולא הכרחית איננה מבטלת את אפשרות הלוגוס , את השכל הראשוני הקדמון , את האלוהים . תפיסת המציאות כמרחב אימננטי אינסופי של משמעויות פועלות קוראת לשנות את התפיסה האנושית וקשירתה למעורבות אלוהית בהתרחשותם ובהתנהלותם של חיי היחיד , קהילה והסביבה . עצם השימוש בתפיסה הרדיקלית המוצעת כאן יקטין את ה"שימוש" באלוהי במאזן ומפיג חרדה ופחד , וירחיב את הבחירה והאחריות בשיח בין יחידי הקהילה במרחבם הסביבתי . התרחשות תפיסתית הכרתית זו מאפשרת חיים שלווים , יוצרים ומכובדים . זה בידינו , בידי האנושות , וזה אפשרי במציאות . חשוב להבין את ההבדל בקשר הקיים בין משמעות לפעולה לבין הקשר הקיים בין סיבה לתוצאה . סיבה תוצאה היא תפיסת התופעה שהיתה 232 שם , עמ' . 247

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help