sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:312

איכויות האהבה הן מצבים של היות היחיד ההווה במשך הטרנסצנדנטי של התרחשות החוויה . לפיכך , אהבה היא איכות ההימזגות של כוליותנו הפתוחה בשקיקת ושמחת השיתוף עם המרחב הרוחש משמעויות פועלות . באהבה איכותית רחבה ועמוקה היחיד תופס את התרחשותו והתרחשות המציאות היומיומית שלו ככוליות משותפת , פתוחה ואוהבת בהתרחשותה , בלולה עם כל עבר ; חיבור טרנסצנדנטי בהתרחשות במרחב . ואילו במצב של איכות מצויה היחיד שובר וחותך את אהבתו לקטגוריות ( אהבה לאיש / אשה , אוכל , ספורט , חיות , בית וכי , ( הקשרים , יחסים , ובהתאם לכך מופעל או פועל את אהבתו . תפיסת המציאות על פי עקרון המשמעויות הפועלות מעלה באיכות ובמשך האהבה הרוחשת באדם הפועל את חייו . בהיות אהבה רוחשת , כל המרחב סביב היחיד והקהילה שלו שמח , מאוחד יותר בתחושה של תקווה ושקיקת חיים . "אהבה היא טעם חיי אנוש . " לוינס רואה את השיח כאתיקה אנושית , אך גם טוען שהאתיקה האנושית היא ראשונית , קורמת לאונטולוגיה ולאפיסטמולוגיה . לתפיסתו , אתיקה היא הפילוסופיה במובן האנושי במובן היותנו סוג מין מהחי , בני אדם בעלי הכרה אנושית . אולם העניין בראשוניות או שניות נובע מכך שתפיסתו מושתתת על עקרון הסיבתיות והשלמות . לתפיסתי האתיקה אינה ראשונה או שנייה , אלא יסודותיה נמצאים במרחב האימננטי , כמוסבר באריכות בחיבור זה . לוינס לא תפס את המרחב הרוחש של משמעויות פועלות , הוא נגע בו , אך לא ראה אותו . לוינס כפה את התיאולוגיה על האונטולוגיה בפיתול האלוהי . האתיקה היא אונטולוגיה כפי שהאפיסטמולוגיה היא אונטולוגיה , כפי שהאנושות היא אונטולוגיה במציאות אונטולוגיה . במציאות זו כל חי הווה ומתהווה במשך הרוחש עם אפשרויות טרנסצנדנטיות 226 י . עתי , משנה סדורה ; ארץ תקווה , תל אביב-יפו , , 2004 מפתח : יסוד , 'י עמי . 19

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help