sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:311

הוא הזיווג , החיכוך והמגע . במגע המיידי , במצת המבע מעבר למבט , מעבר לאופק , מתרחש מצת הקשר . כאשר השיח בטוב , הוא מעלה ומרחיב באיכות אנרגיית החיות . שיח שאינו בטוב מוריד ומצמצם באנרגיית החיות , גם אם אין דיבור כלל . עצם השיח הוא חיבור , קשר , מגע , גם אם השיח לא ישיר , עקיף , נגזרי , הקשרי . שיח של לשון הרע ורכילות על אחרים במרחב הקהילה הינו מעשה לא אתי העשוי לפורר את המבנה הקהילתי , אלא אם כן מתרחשות פעילויות שאינן מוסריות , המסוכנות לחיי היחיד עצמו , לאחר ולסביבה , ששיח כזה בא למנוע אותו . השיח הוא התגלמות המרחב הרוחש משמעויות פועלות . השיח תמיד אפשרי , הוא לא הכרחי במארג התרחשותו . הוא דינמי ספונטני אינטואיטיבי , טוטאלי , מוביל מובל , בין אני לזולת , בין פנים לאחר , ביני לביני . התרחשות תוך כדי התחוללות השיח במרחב , כדברי קהלת : "אין אדם שליט ברוח לכלוא את הרוח" ( קהלת ח ח ) בשיח . השיח הוא התרחשות הווה ומתהווה , התרחשות שאינה תוצאה של סיבה בשלשלת הסיבות . התרחשות השיח איננה רוחשת על פי עקרון הסיבתיות . אמנם היחיד והאנושות בכללותה נמצאים רוחשים בשיח בין יחידים וקהילות , אך גם בינם לבין אמונתם , בינם לבינם לבין אלוהים הנשגב מדעת בתפיסת מציאותם הדואלית והסיבתית בחיי היומיום , ולכן איכות השיח עכורה , מבלבלת ומעוורת . שיח אינו דיון , הרצאה , ישיבת דירקטוריון או ישיבת פרסומאים . שיח הינו התרחשות אפיפנית במרחב . לוינס נוגע במרחב ההתרחשויות של השיח , רואה את האפשרות של מצתי אהבת אנוש , טעם חיי אנוש , הקושרים ומחברים את הבדידויות זו בזו , אחר עם זהה , הסובייקטיבי שבי עם שלה , שלו , שלנו , ולו למשך קצוב . אין קניין בשיח אהבה . אהבה איננה בעלותית , קניינית , רכושנית , תועלתנית ותכליתנית , שהרי מעצם הגדרתה האהבה משתפת ומאחדת לחיי שמחה ושלווה . הגדרתה המשתפת של אהבה , טבעה ומהותה , היא שילוב של ייחוד ואיחוד תוך ויתור בין פנים לאחר , ביני לבינך .

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help