sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:305

העדן עם פרי עץ הדעת : התאבל ממנו ? איך תתבונן בו ? תקבל אותו ? התאכל חיי תחנונים והודיות לאללה , לאלוהים , לאדוני , חיים המלווים בשריטות , חרדות ופחדים ? התחזיק בתפיסה עבדותית מעוורת , תפיסה תיאולוגית על אודות שכל מקור , מחולל ראשוני , אמונה דואלית בקיום שמעבר למציאות , כעוד הרוחש ומתרחש מממש את עצם עצמו כך , בי , באונטולוגיה ?! שפינתה הרגיש והחכם , בהוגים רבים אחרים , הלך אחורה בשלשלת הסיבות , מתוצאה לסיבתה , והגיע עד אלוהים הרוחש באופן אימננטי , רוחש כמקור , ראשון , כעצם היחיד הקבוע , ראשית ושלמות הכל . ואכן במשנתו של בנדיקטוס הסבר התופעות מגיע , מתפשט ומאיץ מהר אל עבר המקור , האל . שפינוזה השתמש ברעיון העצם כמנוף להסבר פשרה של המציאות , ולכן גם מירב הוכחותיו שואפות במהירות מסנוורת אל המקור הראשוני . "המשנה הסדורה : ארץ תקווה" והחיבור הזה מבקשים להרחיב את ממדי ההכרה האנושית לראיית המציאות כמרחב אימננטי אינסופי של משמעויות פועלות , ראייה הנשענת על יסודות חירות הבחירה וסופיות הפעולה המחוללים אותה ; מציאות של חיים על פני הארץ , חיים הנתונים בידינו , באפשרותנו , באחריותנו האישית וקהילתית . הרחבה הכרתית זו הינה פתיחת הראייה לקיום מרחב בעל ממדים רבים בינינו ובין האל , מרחב של משמעויות פועלות , מרחב של אינסוף יחסים רוחשים , אשר בו המציאות היא קונטינגנטית , אפשרית ולא הכרחית . המציאות האימננטית האינסופית היא המאפשרת את ההתהוללות האונטולוגיה שלנו בתוך התרחשויות אונטולוגיות , עם מדע אונטולוגי , אמנות אונטולוגיה טרנסצנדנטית ואתוסים , המחוללים את רגשותינו ותחושותינו להתחוללות התחברות מענגת של טוב . סיפור חיי האנוש הוא כאב מרגע הנגיסה בפרי העץ המעוור , ושירתו מנקרת דבךתה בנצח , חוצבת את מילותיה בלוחות השיש , ובימינו עדיין היא שורטת את המרחב בחוד דם של תימהון , זועקת "למה " ? "בשביל מה " ? " לשם מה ; " ? וכמשאלתו של פילון לקליאנתס : "משאלה עזה וציפייה ,

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help